پرداخت تسهیلات صفر درصدی تا سقف دو میلیارد برای روستائیان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از پرداخت سه نوع تسهیلات تولیدی با کارمزدهای حداکثر هشت درصدی در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید ابوالفضل رضوی افزود : با تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار معادل 5 هزار و پانصد میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ارزان برای توسعه روستایی اختصاص یافته است.

او ادامه داد : بانک های کشاورزی،توسعه تعاون، پست بانک و صندوق های کارآفرین امید و توسعه کشاورزی برای عاملیت این کار در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات با سه نوع کارمزد هشت، شش و صفر درصدی تا سقف دو میلیارد تومان در مناطق روستایی افزود:در مناطق مرزی اگر چندین خانوار مشارکت داشته باشند نرخ کارمزد صفر درصد خواهد بود و تاکنون سه فقره در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان و 2 فقره در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی برای اشتغال پایدار پرداخت شده است.

به گفته رضوی ، قرار است زمین و محل طرح نیز به عنوان وثیقه لحاظ شود.

او با اشاره به این شرایط استثنایی تصریح کرد : تولید کنندگان و کارآفرینان به جای نرخ 18 درصدی سود تسهیلات در شهرها ، می توانند با ایجاد اشتغال در روستاها از این نرخ های پایین بهره ببرند و در توسعه روستاها نیز نقش آفرینی کنند.

سید ابوالفضل رضوی اظهار امیدواری کرد این تسهیلات نتایج مهمی همچون کاهش نرخ بیکاری در روستاها و حاشیه نشینی شهرها و افزایش مهاجرت معکوس را بدنبال داشته باشد.

او خاطرنشان کرد : روستاها مرکز تولید و روستائیان تولیدکنندکان بزرگ هستند و اگر می خواهیم به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه ششم دست یابیم باید به توسعه روستاها توجه کرد.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 841258

وب گردی

وب گردی