طرح «خادم هیئت» همزمان با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اجرا می‌شود

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت:دستور العملی به مناطق ۲۲ گانه جهت اجرا در سطح محلات ارائه می‌شود که طبق آن آموزش‌های لازم به عزاداران حسینی جهت اجرای طرح ارائه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز محمد مهدی گلمکانی،اعلام کرد: برای سومین سال متوالی طرح داوطلبانه خادم هیئت همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان در راستای اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در هئیت‌های استان تهران اجرا می‌شود.

رئیس این مرکز با اشاره به ضرورت نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط زیست در سطح جامعه اظهار کرد: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این مجموعه با همراهی کانون‌های محیط زیست محلات شهر تهران، هیئت‌های مذهبی، مساجد، تکایا و شهروندان محلات، طرح داوطلبانه خادم هیئت را جهت ارائه توصیه‌های لازم به عزاداران حسینی اجرا می‌کند.

وی در این زمینه گفت: بر این اساس دستور العملی به مناطق ۲۲ گانه جهت اجرا در سطح محلات ارائه می‌شود که طبق آن آموزش‌های لازم به عزاداران حسینی جهت اجرای طرح ارائه می‌شود.

گلمکانی گفت: بازیافت ظروف پلاستیکی در طبیعت به طور طبیعی ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال زمان می‌برد که با توجه به عدم سازگاری با محیط زیست و همچنین از بین رفتن سرمایه ملی در اثر استفاده از منابع غیرقابل تجدید صدمات زیادی را به دنبال دارد از این رو در طرح فوق سعی شده تا خادمین آموزش‌های لازم را جهت جمع‌آوری پسماندهای خشک و تر به صورت تفکیک شده بعد از هر مراسم به عزاداران ارائه دهند.

705

کد خبر: 841273

وب گردی

وب گردی