تپ سی به تبریز رسید

مدیر عامل شرکت تپ سی گفت: تپ سی به ایستگاه تبریز رسید.

به گزارش ایسکانیوز، میلاد منشی پور با بیان اینکه تپ سی به ایستگاه تبریز رسیده است، اظهار کرد: تبریز ششمین شهر ایران است که می تواند از خدمات یکی از بزرگترین سیستم های هوشمند حمل و نقل کشور بهره مند شود، "تپ سی" برای شهروندان تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد نامی آشناست؛ اما برای شهروندان تبریزی تازه واردی است که قرار است میان مسافر و راننده (سفیر) ارتباطی مستقیم برقرار کند.

وی ادامه داد: این نرم افزار که نقش یک واسطه مجازی را بازی می کند هزینه سفرهای درون شهری را کاهش می دهد بی آنکه لطمه ای به درآمد سفیران بزند – یا حتی برعکس درآمد آنان را نیز افزایش می دهد.

منشی پور متذکر شد: به یمن پیشرفت فناوری اطلاعات، سال هاست که بخش عمده ای از خدمات حمل و نقل شهری در کشورهای توسعه یافته هوشمند شده است بدین معنا که گوشی موبایل شهروندان وسیله ای شده تا واسطه های سنتی حذف شوند و در نتیجه هزینه تمام شده خدمات به شکل چشمگیری کاهش یابد.

وی اظهار کرد: نصب یک نرم افزار بر روی گوشی های هوشمند، که فقط چند دقیقه از کاربر وقت می گیرد، می تواند از اتلاف وقت شهروندان در طول روزها و هفته های آتی جلوگیری کند در حالی که هزینه سفر آنان را 30 تا 40 درصد نیز کاهش می دهد.

مدیر عامل شرکت تپ سی با بیان اینکه نرم افزار تپ سی به شدت بر روی فرایند درخواست و ارائه سفر تاثیر می گذارد، ادامه داد: افرادی که متقاضی استفاده از خدمات حمل‌ونقل شهری هستند درخواست سفر را با استفاده از اپلیکشن تپ سی ارسال می‌کنند و سفیرانی که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه‌ خدمات هستند آن درخواست را دریافت کرده و پاسخ می دهند.

وی افزود: این فرایند اتلاف وقت برای درخواست سفر را به حداقل می رساند و از آنجا که سفیران زیادی در سطح شهر پخش هستند، آنان آزادند که درخواستی را نپذیرند، در این حالت سفیر دیگری به آن درخواست پاسخ مثبت می دهد بنابراین مسافر نیز می تواند پیش از رسیدن سفیر از درخواست خود انصراف دهد بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد.

منشی پور با اشاره به مزایای تپ سی عنوان کرد: هزینه سفر پیش از ارسال درخواست، مشخص شده و قابل پرداخت به صورت نقدی و آنلاین است. مسیر سفر نیز کاملا قابل ردیابی است و از این بابت امنیت سفر از روش های سنتی بالاتر است.

مدیرعامل شرکت این دانش بنیان خاطرنشان کرد: با وجود مزایای فراوان این گونه نرم افزارها، جسته و گریخته صداهای مخالفی به گوش می‌رسند که شاید بیشتر به دلیل نو بودن این نوع خدمات در کشور باشد. محبوبیت رو به رشد سیستم هوشمند سفرهای شهری باعث شده مشکلات توسعه این نوع خدمات یکی پس از دیگری حل شود، گرچه همدلی و همیاری بیشتر مسئولین ذیربط موجب خواهد شد تا نه تنها کیفیت و هزینه های سفرها تحت تاثیر قرار گیرند بلکه هزاران فرصت شغلی نیز برای رانندگان و دانش آموختگان جوان ایجاد شود.

به گزارش ایسنا؛ گفتنی است در حال حاضر، تپ سی بیش از 70 هزار فرصت شغلی برای رانندگان و صدها فرصت شغلی برای دانش آموختگان جوان ایجاد کرده است.

902/

کد خبر: 841298

وب گردی

وب گردی