در صنایع پایین دستی نیازی به واردات نداریم/لزوم تعامل در صنایع پتروشیمی

صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه خود با توجه به کارکردهای اثر بخش خود، اشتغال زایی خوبی را در نقاط مختلف کشور به همراه داشته است.

سیدحمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز (چهارشنبه، 5 مهرماه) درحاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه و تقاضای تولیدکنندگان و مشتریان می توانند در نمایشگاه ایران پلاست تعامل بهتری با یکدیگر داشته باشند.

معاون امورتعاون وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی اشتغالزایی درصنایع پایین دست پتروشیمی را بسیار بالا دانست و افزود: اشتغالزایی در صنایع پایین دست 15 تا 20 برابر اشتغالزایی درصنایع بالادست پتروشیمی است.

کلانتری خاطر نشان کرد: تنوع محصولات تولیدی درصنایع پایین دست پتروشیمی روز به روز در حال افزایش است و معرفی محصولات کارآمد در نمایشگاه ایران پلاست نشان دهنده این است که ما نیازی به واردات نداریم و می توان به دنبال توسعه بیشتر نیز بود.

معاون تعاون وزیر کار نمایشگاه را محل بسیار مناسبی برای معرفی تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: باید با تلاش تمامی مسئولان در بخش های مختلف ازمسئله از تولید داخلی حمایت کرد.

او اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی کشور عنوان کرد و گفت: با احساس مسئولیت همگانی و توسعه این صنعت می توان اشتغالزایی بالایی را در کشور ایجاد کرد.

کلانتری افزود: کشورهای همسایه مقاصد صادراتی بسیار خوبی برای محصولات تولیدی صنایع پایین دست هستند.

ایران پلاست یازدهم با شعار «بهبود فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور» و حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۲۴ شرکت خارجی برگزار می شود که نشان از رشد ۳۹ درصدی شرکت کنندگان داخلی و ۲۱ درصدی شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره گذشته دارد؛ شرکت هایی از بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات در این نمایشگاه حضور دارند.

403

کد خبر: 841303

وب گردی

وب گردی