چی بخریم؟ چی نخریم؟ / تا 40 میلیون تومان چه خودرویی بهتر است؟

تا همین چند سال پیش می‌شد با 40 میلیون تومان یکی از محصولات وارداتی بازار را خریداری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در این دوره زمانه، با چنین مبلغی فقط باید سراغ ساده‌ترین داخلی‌ها رفت و در حالی‌که هیچ انتخاب دیگری برای مشتری موجود نیست.

چی بخریم؟

شاید باور نکنید ولی پیشنهاد ما برای خرید خودروهایی که در بازه قیمتی زیر 40 میلیون تومان هستند، لیستی از محصولات داخلی است.

باید این را قبول کرد که خودروسازان داخلی هرچند باب میل مشتری گام برنمی‌دارند، ولی از آنجایی که دیگر تاب تحمل انتقادات مردم و رسانه‌ها و هم‌چنین درگیری‌های مربوط به خدمات پس از فروش را ندارند، اغلب کیفیت منطقی را ارائه می‌دهند.

البته این را هم در نظر بگیرید که تا 40 میلیون شما چندان گزینه دندان‌گیری ندارید. آن‌طور که به نظر می‌رسد، گروه ایران‌خودرو در این زمینه موفق‌تر عمل کرده است.

پیشنهاد کارشناسان ما در ابتدا سمند LX‌ با قیمت 32 میلیون تومان است. یک خودروی تنومند و بزرگ که اگر بتوانید با مصرف سوختش کنار بیایید احتمالاً از خریدش راضی خواهید بود. از همین خانواده نسخه لوکس‌تر و پرآپشن‌تر سورن ELX را نیز داریم که با قیمت 39 میلیون تومانی‌اش برای مشتریان خاص‌تر است. البته برای جوان‌پسندها نیز یک ویرایش توربو با قیمتی کمی بیش از 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دست آخر یکی از محبوب‌ترین سدان‌های بازار را در نظر داشته باشید؛ پژو پارس سال. خودرویی که کمی روی آپشن‌هایش کار شده و قیمتی 38 میلیون تومانی دارد. از خانواده پژو 206 هم فقط برای شما گزینه تیپ 2 را داریم که قیمتش 34 میلیون تومان است. از گروه سایپا گزینه پیشنهادی ما ساینا است. چیزی بین ریو و تیبا که قیمتش نهایتاً 29 میلیون تومان است.

چی نخریم؟

دعوای اصلی در قسمتی است که کارشناسان ما توصیه می‌کنند، سراغشان نروید. دلیل اصلی این امتناع از خرید را بگذارید به حساب کیفیت، طراحی، قدرت موتور، آپشن‌ها و بقیه آیتم‌هایی که از دید مشتری ارزشمند هستند. اگر قصد خرید سمند EF7‌ را دارید کمی در انتخاب‌تان تعمق کنید.

این عضو خانواده سمند شاید در ظاهر، جلوه‌ای متفاوت‌تر از دیگر برادرانش داشته باشد، ولی در باطن مشکلات عدیده‌ای دارد. موتور این خودرو چیزی نیست که شما انتظارش را داشته باشید. موتوری کم‌توان و پر سر و صدا که خاموش شدن‌های پیاپی آن راننده را آزار می‌دهد.

ایرانی‌خودرویی‌ها در این بازه قیمتی یک عضو ممنوعه دیگر نیز دارند؛ رانا. خیلی‌ها می‌گویند این همان 206 اس‌دی ایرانی است. ولی باور کنید این خودرو فقط از نظر طراحی شبیه 206 از آب درآمده است. کیفیت نازل قطعات به کار رفته در این خودرو یکی از دلایل رد خرید آن خواهد بود. کابینی که از همه‌جای آن صدا بلند می‌شود، غیر از راننده قطعاً سرنشینان را نیز به ستوه می‌آورد.

نیازی به توضیح بیشتر نیست اگر بگوییم هیچ‌وقت برای خرید پراید هرچند با قیمت 20 میلیون تومانی پیشنهادی ارائه نمی‌کنیم.

انتظار می‌رفت که نام مدیران خودرو با خودروهای ارزان برند چینی،‌ در گروه خریدنی‌ها دیده شود. ولی واقعیت آن است که کافیست یک بار سری به مراکز خدمات پس از فروش این شرکت بزنید و خبر از کیفیت مدل MVM110S‌ بگیرید. ایمنی این خودرو هنوز هم محل مباحث بسیاری است ولی بنا به دلایلی تولید آن هم‌چنان ادامه دارد. قطعات بی‌کیفیت و سست این خودرو امکان دارد حتی پیش از سرویس دوره‌ای شما را به تعمیرگاه‌های مجاز برساند.

401

کد خبر: 841321

وب گردی

وب گردی