قطار قم - کربلا در اربعین امسال راه اندازی می شود؟

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت:مسیر ریلی قم به کربلا در اربعین امسال راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز ؛عالی پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در مراسم روز جهانی گردشگری که در هتل ونوس قم برگزار شد، از قم به عنوان یک پایگاه مذهبی و گردشگری زیارتی و مذهبی نام برد و اظهار کرد: اگرچه سند توسعه استان بر پایه گردشگری مذهبی است اما نباید از دیگر شاخه‌های توریسم از جمله اکوتوریسم غافل شد.

وی با تأکید بر اینکه آمارهای استان در این حوزه اصلاً قابل قبول نیست، افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه و بیش از ۲۳ میلیون زائر، از مزیت‌های استان قم است که می‌توان از آن برای معرفی دیگر جاذبه‌های قم استفاده کرد.

عالی پور ادامه داد: آشنایی با پایگاه و خاستگاه انقلاب از جمله پتانسیل‌های استان قم است که می‌تواند مورد استفاده تورهای گردشگری قرار بگیرد اما در استان قم به طور کلی مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با انتقاد از اینکه ۴۴۰ امامزاده در استان قم وجود دارد که بسیاری از آن‌ها ناشناخته مانده است، تصریح کرد: استان قم راهکار دیگری برای رسیدن به توسعه اقتصادی جز گردشگری ندارد، در استان ما از نفت و کشاورزی بی‌بهره‌ایم و تنها گردشگری مذهبی نقشه راه ما برای توسعه است.

بستر توسعه قم گردشگری مذهبی است

عالی پور با تأکید بر اینکه بستر توسعه استان قم گردشگری است، افزود: اطلس گردشگری، طبیعی و محیط زیستی و احصا انواع و اقسام پرندگانی که در استان قم وجود دارد کار ارزشمندی است و باید برای آن‌ها تور تعریف شود.

معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم تعداد تورهای استان قم و راهنمایان حرفه‌ای در قم را قابل توجه ندانسته و تأکید کرد: باید به سمت جلسات هم‌اندیشی و تخصصی متولیان صنایع دستی و گردشگری برویم، تشکیل اتاق گردشگری نیز از دیگر ملزوماتی است که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیازمند به حمایت‌های جدی و نه تنها حرفی بخش دولتی است.

عالی پور در رابطه با پیش بینی تمهیدات برگزاری راهپیمایی اربعین نیز تصریح کرد: مسیر ریلی قم به کربلا در اربعین امسال راه‌اندازی خواهد شد و به دنبال این هستیم که مسافران از پاکستان به قم و بعد از آن کربلا منتقل شوند.

وی افزود: باید زمینه و بستر خدمت‌رسانی مطلوب به زائران و مسافران را ایجاد کنیم در اربعین استان قم استان معبر است و باید زمینه‌سازی‌های لازم برای میزبانی از زائران فراهم شود.

900

کد خبر: 841416

وب گردی

وب گردی