حجت الاسلام رئیسی: بصیرت قطب نمای انسان است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قطب نمای انسان سالک انقلابی بصیرت است،

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی اظهارکرد: تاسوعا در فرهنگ تشیع به نام اباالفضل(ع) نامگذاری شده و برخی تصور می کنند ایشان در تاسوعا به شهادت رسیده اند که اینگونه نیست. همه شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیده اند و تنها حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در این روز به شهادت نرسیده اند.

وی افزود: نقش حضرت اباالفضل (ع) در موضوع امان نامه روز تاسوعا بسیار برجسته است و نقش وی به عنوان یک قهرمان با اخلاص با ویژگی دشمن شناسی و زمان شناسی را نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بهترین سندی که برای شناخت حضرت اباالفضل (ع) پیش روی ماست زیارت نامه ایشان در مفاتیح است که از امام صادق(ع) نقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زیارت نامه در وصف حضرت اباالفضل(ع) آمده است که این شخصیت بزرگوار بصیرت داشتند و جلوتر و یا عقب تر از امام زمان خود حرکت نکردند.

رئیسی گفت: بصریت یعنی شناخت دوست از دشمن و شناخت مقصد که شهدای عاشورا همگی این خصلت را داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام حسین(ع) وقتی از مدینه به راه افتادند فرمودند مقصد این حرکت شهادت است و تنها کسانی می توانند همسفر کاروان شوند که بصیرت داشته باشند.

وی تصریح کرد: وقتی حضرت قاسم (ع) در پاسخ اباعبدالله(ع) فرمودند شهادت در کربلا برای من از عسل شیرین تر است نشان از این است که بصریت در قافله کربلا وجود دارد.

رئیسی تاکید کرد: عده ای در طول مسیر به امام حسین (ع) می گفتند به مسیر ادامه ندهید و عده ای نیز می گفتند ما امکانات می دهیم ولی به کربلا نمی آییم و کسانی نیز بودند که در این واقعه به شهادت رسیدند و جاودانه شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در قیام توابین بیش از ۴ هزار نفر کشته شدند اما هیچ نامی از آنها در مجالس عزا وجود ندارد زیرا آنها زمان شناس نبودند و در زمان مناسب به ندای اباعبدالله(ع) لبیک نگفتند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهارکرد: قطب نمای انسان سالک انقلابی بصیرت است و رهبر معظم انقلاب نیز که اینقدر تاکید می کند در فتنه ها و شرایط غبارآلود باید بصیرت داشت به همین دلیل است.

وی تاکید کرد: ملاک تندروی و کندروی در جامعه از دیدگاه قرآن پیغمبر اکرم (ص) هستند و در جامعه اسلامی نیز ملاک اعتدال ولی است و باید در زمان غیبت کبرا گوش به فرمان ولی فقیه داشت.

رئیسی تاکید کرد: نباید نیروی متدین آمر به معروف و ناهی از منکر به تندروی متهم شود بلکه باید به عنوان یک فرد مسئول مورد تقدیر قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: ترور شخصیت از ابتدای اسلام وجود داشته و کار تا جایی پیش رفت که عده ای می گفتند مگر حضرت علی (ع) نماز می خواند که در محراب مسجد به شهادت رسیده است؟

وی افزود: حاکمان اموی و عباسی تلاش کردند نگذارند مردم به معصومین (ع) نزدیک شوند و در مرحله بعد ترور شخصیت این بزرگان را در دستور کار قرار دادند تا چهره دیگری از ائمه(ع) در ذهن مردم ایجاد کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز ذهن داعشیان به گونه ای شستشو داده شده که فکر می کنند با کشتن شیعیان به بهشت می روند و همین سخنان دقیقا در لشکر یزید نیز بود.

901

کد خبر: 841636

وب گردی

وب گردی