ایجاد فتنه کردستان عراق توسط آمریکا و اسرائیل با هدف جلوگیری از گسترش انقلاب

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فتنه جدید امروز در منطقه ما، فتنه کردستان عراق است که توسط آمریکا و اسرائیل با هدف جلوگیری از جهانی‌شدن و منطقه‌ای شدن انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: معمولا هدف استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و البته با کمک رژیم صهیونیستی این است که دائما در حاشیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران یک فتنه، تشنج و چالش جدی وجود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: هدف اینها این است که برای جلوگیری از جهانی شدن و منطقه‌ای شدن انقلاب اسلامی، منطقه غرب آسیا بویژه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هم‌جوار را ناامن کنند.

* ایجاد گروهگ‌های تروریستی توسط استکبار با هدف ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی

کلانتری تصریح کرد: جریان طالبان در افغانستان و بعد از آن القاعده، داعش، بوکوحرام و گروهک‌‌های تروریستی دیگری که با نام اسلام بوجود آمدند و ضربه به ریشه اسلام زدند همه اینها ساخته و پرداخته استکبار جهانی بود و هدف نهایی همه اینها ضربه زدن انقلاب اسلامی و تفکر ناب انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: به شکر خدا با بصیرت،‌ هوشیاری و ولایتمداری مردم ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و بسیاری از کشورهای مسلمان بسیاری از این توطئه ها از صفحه روزگار محو شدند، گروهک‌های تروریستی آمدند فتنه‌ها را برپا کردند و از صحنه پاک شدند.

* فتنه کردستان عراق، فتنه جدید آمریکا و اسرائیل در منطقه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فتنه جدید امروز در منطقه ما، فتنه کردستان عراق است. به لحاظ ظاهری هر انسان عالی متوجه می‌شود یک منطقه که محدود است در مرزهای ایران، ترکیه و عراق و سوریه نمی‌توانند یک کشور مستقل شود و کشوری که نه مرز زمینی باز و نه مرز هوایی باز دارد و نه امکانات گسترده‌ای دارد امکان حیات ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکاو متحدان آنها در منطقه برای اینکه بتوانند بعد از داعش مدتی فتنه و چالش را در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نگاه دارند، فتنه همه پرسی کردستان عراق را استارت زدند. البته دست اسرائیل به وضوح در موضوع همه پرسی کردستان عراق دیده می‌شود و هیچ کس هم آن را کتمان نمی‌کند. آمریکا هم در پشت پرده حمایت جدی از این موضوع دارد.

* فتنه کردستان عراق قطعا شکست می‌خورد

کلانتری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این یک نقشه و توطئه جدید است و البته آخرین توطئه آنها هم نخواهد بود. ولی در کل اگرچه ممکن است با این فتنه خساراتی را وارد کنند و برای مدتی کشورهای ایران، عراق، ترکیه و سوریه را درگیر کنند اما قطعا این فتنه هم با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: صهیونیست‌ها هیچ وقت در منطقه به نفع مردم منطقه حرکت نخواهد کرد و از 60 سال پیش هم این را نشان داده‌اند. آنها خوی استکباری و درندگی دارند و این خوی آنها اجازه نمی‌دهد به فکر مردم منطقه باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: اسرائیل یک رژیم نامشروع است که برای ضربه زدن به جهان اسلام و جلوگیری از به هم پیوستگی قدرت بزرگ منطقه جهان اسلام این نقشه‌ها را طراحی می‌کنند و قطعا آنها به نفع مردم منطقه اقدامی نخواهند کرد، البته این فتنه‌ هم به نتیجه نخواهد رسید.

* وحدت ایران، ترکیه، عراق و سوریه فتنه کردستان عراق را خاموش می‌کند

کلانتری در گفتگو با فارس ادامه داد: صهیونیست ها چون کنارگوششان حزب‌الله شکل گرفته و با فلسطین اشغالی هم مرز هستند و می‌دانند هیچ راهی برای مبارزه با حزب‌الله ندارند، تصمیم گرفتند در کنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران یک جاپایی برای خودشان درست کنند تا از ‌آن به ما ضربه بزند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم بیدار و متوجه مسائل هست، کشورهای منطقه هم متوجه هستند و این وحدت که میان کشورهای ترکیه، عراق، سوریه و ایران در این خصوص شکل گرفته است، خودش کمک می‌کند این فتنه جدید به سرانجام نرسد و خاموش شود.

کد خبر: 841653

وب گردی

وب گردی