تکاپوی چین برای سرمایه گذاری در سوریه

خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد: با شرایط بهتری که در سوریه به وجود آمده، چین به دنبال مشارکت در بازسازی این کشور جنگ‌زده است،حداقل 30 شرکت بخش خصوصی به این منطقه سفر کرده و با مقامات این کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پس از اینکه شرکت‌های خصوصی چینی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در صلح و امنیت سوریه می‌بینند، به رغم موانع زیادی که وجود دارد علاقه‌مندی خود را برای بازسازی این کشور اعلام کرده‌اند.

از آوریل گذشته حداقل 30 شرکت چینی به منظور ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری به این کشور جنگ‌زده مسافرت کرده‌اند، آنها معمولاً از منطقه لبنان وارد می‌شوند.برخی از این شرکت‌ها با وزیر و مقامات دولتی این کشور درباره برخی پروژه‌ها بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

دییانگ قائم‌مقام یک شرکت خصوصی چینی _ عربی که اخیراً سه بار به سوریه رفته، به گلوبال تایمز گفته است اکثر شرکت‌های چینی از بخش خصوصی هستند که بیشتر تمایل به صادرات و واردات کالا، غذا، تجهیزات برقی و ساختمانی دارند.

قائم مقام این شرکت چینی_ عربی همچنین گفته است: دولت سوریه دو سوم این کشور را در کنترل خود دارد. بازسازی‌ها عموما از 2015 آغاز شده و شرکت‌های ایرانی و روسی بخشی از کارهای بازسازی را در اختیار دارند.

یک بازرگان چینی هم گفته است که پس از بازدید از منطقه سوریه امنیت را در بسیاری از بخش‌های این منطقه از نزدیک دیده و فرصت‌های بسیار سرمایه‌گذاری در حوزه بازسازی می‌بیند.

به گفته این بازرگان، در حال حاضر سوریه نیاز شدیدی به مصالح ساختمانی نظیر شیشه، سیمان و فولاد دارد و همچنین می‌توان از این کشور روغن زیتون به چین وارد کرد.

بر اساس برآورد ماه جولایبانک جهانی، جنگ 6 ساله گروه تروریستی داعش با سوریه، اقتصاد این کشور را به شدت فلج کرده که میزان خسارت آن حدود 226 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

منبع: فارس

403

کد خبر: 841702

وب گردی

وب گردی