یکه تازی قهرمانان زن در گیشه سینما

فیلم های سینمایی «سارا و آیدا»، «نگار» و «رگ خواب»که با محوریت داستان زنان ساخته شده اند در صدر پُرفروش‌های هفته گذشته قرار دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سینماهای سراسر کشور به دلیل ایام سوگواری چند روزی است که تعطیل شده و تا روز چهارشنبه 12 مهر نیز ادامه خواهد داشت. با آغاز دوباره فعالیت سینماها چند فیلم جدید به چرخه اکران اضافه خواهد شد اما پیش از تغییر آثار روی پرده خبرگزاری ایسکانیوز مروری بر فروش فیلم ها داشته است.

فیلم سینمایی «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری با در اختیار داشتن ۴۰ سالن سینمایی پس از هشت هفته اکران، شش‌میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این ۲ دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش، احمد هاشمیان بخش و تینا پاکروان گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

«نگار» به کارگردانی رامبد جوان نیز با در اختیار داشتن ۲۸ سالن سینمایی در تهران و ۴۵ سالن در شهرستان‌ها بعد از گذشت ۲۴ روز از آغاز اکرانش به رقم فروش یک‌میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان رسیده است و در رده دوم فیلم های پرفروش قرار دارد.

این فیلم درباره دختری است که برای احقاق حق پدر مرحومش با شرکای پدرش مجادله می کند و ...

نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی، ایلیا کیوان، ٰشایان کامروز، ٰعیسی حسینی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

«رگ‌ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله نیز در رده سوم فروش فیلم های در حال اکران قرار دارد. این فیلم با در اختیار داشتن ۲۰ سالن سینمایی و بعد از گذشت ۱۵ هفته، در مجموع پنج‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش گیشه داشته است.

در خلاصه داستان «رگ خواب» آمده است: مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می کند آشنا می شود. کامران سرپناهی به او می دهد. مینا تحت تاثیر حمایت ها و محبت های کامران به او دل می بازد ، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقمند است. روزها از پس هم می گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی شود و اوج می گیرد.اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد..

در این فیلم هنرمندانی چون لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، خسرو بامداد، اصغر پیران،بهزاد رحیم خانی، غزاله جزایری، بامداد نعمت الله، شکوفه هاشمیان، نوشین تبریزی... ایفای نقش می کنند.

«بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان در رده چهارم فیلم های پرفروش قرار دارد که با در اختیار داشتن شش سالن سینمایی در تهران و ۱۰ سالن سینمایی در شهرستان‌ها و پس از 9 هفته نمایش عمومی، یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در مجموع فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده ...

ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی، حسین شریفی، مسعود چوبین، مهسا هاشمی، راستین عزیزپور، امیرعلی محمودی، ارکین توتونچی، ابوالفضل باشی و پیمان رسولی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

فیلم سینمایی «تابستان داغ» نخستین تجربه ساخته ابراهیم ایرج‌زاد که پنج هفته از اکران آن می گذرد ۵۵ سالن سینمایی در اختیار دارد و در مجموع تا کنون یک‌میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان فروش داشنه است.

در خلاصه داستان «تابستان داغ» آمده است: نسرین که نمی تواند بخاطر دختر شش ساله اش طلاق بگیرد، زندگی اش را جمع کرده، بی اطلاع شوهرش به گوشه ایی از شهر پناه می برد و در مهدکودک بیمارستانی مشغول به کار می شود او مجبور است دخترش را در خانه تنها بگذارد، اما شوهرش آنها را پیدا می کند...

پری ناز ایزدیار، علی مصفا، مینا ساداتی، یسنا میر طهماسب و صابر ابر، بازیگران خردسال: مانیا علیجانی، پرهام محمدی گروه بازیگران این فیلم هستند.

پس از «تابستان داغ»، فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی قرار دارد که با اکران در ۲۸ سالن سینمایی در مدت ۱۷ روز نمایش، ۷۳۰ میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم روایت زندگی ملیحه است. دختر جوان و کم‌تجربه ای که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود.

در این فیلم هنرمندانی چون میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسراسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، ستاره اسکندری، فلور نظری، بابک قادری ایفای نقش می کنند.

«من و شارمین» ساخته بیژن شیرمرز بعد از گذشت سه هفته از شروع اکران در مجموع ۸۳۵ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار ۱۴۵ میلیون تومان حاصل فروش در شهرستان‌ها بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همه ما یه نیمه گمشده داریم، اما فقط یه نفر تو دنیا هست که اسم نیمه گمشده اش «شارمین اصل کوپال» است.

ویشکا آسایش، پژمان بازغی، سحر قریشی، نیما شاهرخ‌شاهی، رامین ناصر نصیر، محمود جعفری،‌ آتش‌ تقی‌پور، زهره حمیدی،‌ پورانداخت مهیمن، فریبا نادری، نیلوفر پارسا و گوهر خیراندیش و مجید صالحی، گروه بازیگران این فیلم هستند.

به گزارش ایسکانیوز، با بررسی فیلم های پرفروش هفته آنچه قابل توجه است اینکه سه فیلم نخست این لیست آثاری با محوریت زنان هستند.

همچنین پس از ایام سوگواری و از 12 مهر ماه فیلم های «ایتالیا ایتالیا»، «زرد»، «قهرمانان کوچک» و «مالاریا» آثار جدیدی هستند که اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهند کرد.

501

کد خبر: 841882

وب گردی

وب گردی