وحشت، ژانر یک مسابقه داستان نویسی شد

یک ناشر از نویسندگان دعوت کرده است تا داستان‌های کوتاه خود در گونه‌ ادبی وحشت را برای داوری در قالب یک مسابقه، ارسال کنند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی نشر افق، داستان‌های ترسناک همیشه و همه‌جا بوده‌اند؛ از ماجرای غول‌های یک‌چشم و قصه‌ هیولاهای خون‌خوار تا پیش‌گویی‌هایی درباره‌ نیروهای اهریمنی زاده‌ فناوری اطلاعات را شامل می شود.

خوشیِ شنیدن و خواندنِ داستان‌های رازآلودِ هراس‌ناک درباره‌ شخصیت‌های زمینی و ماورایی از لذت‌های دیرینه‌ی بشر بوده است که به مخاطب حسی توأم از نگرانی و اطمینان و تجربه‌ای متفاوت از هیجان را هدیه می‌دهد.

واحد کودک و نوجوانِ نشر افق با هدف معرفی نمونه‌های خوب ادبیات وحشت، اولین دوره‌ مسابقه‌ داستان‌نویسی وحشت را برگزار کرده و از نویسندگان جوان و نوجوان دعوت می‌کند تا داستان‌های کوتاه خود در گونه‌ ادبی وحشت که برای نوجوانان نوشته شده، به دبیرخانه‌ی این مسابقه ارسال کنند.

شرایط مسابقه:

موضوع داستان آزاد است، ولی باید در گونه‌ ادبی وحشت و برای نوجوانان نوشته شده باشد.

تعداد کلمات هر داستان کوتاه حداکثر ۳۰۰۰ کلمه است.

هر نویسنده می‌تواند فقط یک اثر ارسال کند.

متولدین ۱۳۵۰ به بعد می‌توانند در مسابقه شرکت کنند.

داستان‌ ارسالی قبلاً چاپ نشده باشد و به مسابقه‌های دیگر ارسال نشده باشد.

داستان‌های کوتاه باید تایپ شده در فرمت doc و docx با فرم تکمیل‌شده‌ی ثبت‌نام به صندوق پست الکترونیکی نشر افق bookofoq@gmail.com ارسال شود.

در موضوع نامه حتماً عبارت مسابقه‌ داستان‌نویسی نوشته شود.

تکمیل فرم ثبت‌نام به معنای واگذاری حقوق مادی و معنوی اثر به نشر افق است.

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۶ خواهد بود.

داوری در دو مرحله‌ مقدماتی و نهایی انجام خواهد شد. در مرحله‌ مقدماتی، داستان‌های ارسالی در دو گروه نویسندگان بزرگ‌سال و نویسندگان نوجوان تفکیک شده و داستان‌های غیرمرتبط حذف می‌شوند. در مرحله‌ نهایی، سیامک گلشیری، نویسنده و مترجم، داستان‌های برگزیده را با توجه به معیارهای داستان‌نویسی در گونه‌ ادبی وحشت انتخاب خواهد کرد.

مراسم اختتامیه‌ و معرفی نویسندگان برتر در اسفندماه برگزار خواهد شد. تاریخ مراسم اعلام خواهد شد.

جایزه‌ این مسابقه برای نفر اول در هر گروه سنی، تندیس و لوح تقدیر، کارت عضویت طلایی در باشگاه کتاب افق و مبلغ 5 میلیون ریال جایزه‌ی نقدی، برای رتبه‌های دوم و سوم، لوح تقدیر و کارت عضویت طلایی در باشگاه کتاب افق است.

آخرین اخبار و اطلاعات درباره‌ مسابقه و مراحل داوری از طریق وب‌سایت باشگاه کتاب افق و کانال تلگرام نشر افق + کتاب های فندق منتشر می‌شود.

502

کد خبر: 841986

وب گردی

وب گردی