مسکو شهری چند ملیتی اعلام شد

رئیس آژانس فدرال امور اقوام با تاکید بر این موضوع که مسکو شهری مهمان نواز و چند ملیتی است،  گفت: در پایتخت روسیه بیش از 160 ملیت زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،«ایگور بارینف» رئیس آژانس فدرال امور اقوام در پیام تبریک خود به شهروندان به مناسبت هشتصد و هفتادمین سالگرد تاسیس شهر مسکو گفت: این جشن بزرگ را به مسکو و ساکنان این شهر تبریک میگویم.

بارینوف در پیام تبریک خود بیان کرد: مسکو شهری مهماننواز و چند ملیتی است. بیش از 160 ملیت در این شهر در کنار یکدیگر زندگی میکنند. سران این شهر در امر حفظ صلح و همبستگی میان اقوام اقدامات بسیار مهمی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که مسکو بستر مناسبی برای تحقق بسیاری از طرحهای ما در حوزه سیاست ملی است، و این طرح‌ها بعدها در مناطق مختلف کشور با موفقیت اجرا خواهد شد.

رئیس آژانس فدرال امور اقوام در پایان نوشت: شهروندان عزیز مسکو برای شما آرزوی خوشبختی، صلح، سعادت، موفقیت و شکوفایی دارم.

همچنین وزیر آموزش و علوم روسیه گفت: در حال حاضر 43 هزار مدرسه در این کشور مجهز به اینترنت پرسرعت، سیستم اطفاء حریق و حفاظت ضد تروریستی هستند.

«اولگا واسیلیوا» وزیر آموزش و علوم روسیه در جلسه مربوط به آمادگی نظام آموزشی برای اول سپتامبر گفت: همه مدارس روسیه با شروع سال جدید امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت را خواهند داشت.

در سایت رسمی دولت فدراسیون روسیه آورده شده است که در خصوص اتمام کار دسترسی همه مدارس به اینترنت به دیمیتری مدودف اطلاع داده شده است.

به گفته فرد مسئول با وجود شرایط جغرافیایی سخت در برخی مناطق، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا و پهنای باند وسیع امکان پذیر خواهد شد.

به گفته واسیلیوا وزارت آموزش و علوم روسیه از لحاظ تامین اکثریت شاخص های فنی در شرایط خوبی به سر می‌برد.

واسیلیوا تاکید کرد، تقریبا در تمامی مدارس سیستم اطفاء حریق و حفاظت ضد تروریستی پیش‌بینی شده است. در حال حاضر در کشور 94 هزار موسسه آموزشی وجود دارد که مدارس 43 هزار تای آن ها را تشکیل میدهند.

502

کد خبر: 842009

وب گردی

وب گردی