روایت فجایع انسانی علیه مسلمانان میانمار در «به اضافه مستند»

ششمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» سه‌شنبه 11مهر ساعت 20:30 با پخش و بررسی مستند «جایی برای زندگی» به کارگردانی محمد‌علی رخشانی (هاشم زهی)  روی آنتن شبکه مستند می‌رود.   

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، این برنامه در قسمت جدیدش با دعوت از محمدعلی رخشانی (هاشم زهی) کارگردان «جایی برای زندگی» و مهدی عوض زاده کارگردان مستند «سرزمین مادری» به موضوع فجایع انسانی علیه مسلمانان میانمار می‌پردازد.

هم‌چنین پس از پخش مستند «جایی برای زندگی» محمدتقی فهیم و آرش خوشخو این اثر را نقد و بررسی خواهند کرد.

مستند «جایی برای زندگی‌» روایتی از زندگی سخت مسلمانان در میانمار و کشتار آنان است، در این فیلم، تاریخچه‌ای کوتاه از مسلمانان برمه (میانمار) ارائه‌شده و سپس طی گشت‌وگذاری در اردوگاه آنان در هند، وضعیت این مسلمانان به تصویر کشیده شده و فجایع را بازگو می‌کند.

در سال 1982 قانونی در این کشور به تصویب می‌رسد که بر اساس آن از 144 قوم موجود در میانمار، 135 قوم شهروند بوده و بقیه خارجی به‌حساب می‌آیند که اکثر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها مسلمانان هستند. وضعیت فاجعه‌بار آن‌ها در اردوگاه‌ها و قتل‌عام به بهانه‌های مختلف ازجمله مسائلی است که آن‌ها را مجبور می‌کند به اطراف پناهنده شوند. این مستند به کارگردانی محمدعلی رخشانی و سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولیدشده است.

برنامه «به‌اضافه مستند» با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان فردا ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، و بازپخش آن روز چهارشنبه 12 مهرماه ساعت 9 و جمعه 14 مهرماه ساعت 13:30 خواهد بود.

501

کد خبر: 842070

وب گردی

وب گردی