حفظ جایگاه ارزشی شهدا بر همه واجب است

امیر سرتیپ دوم بازنشسته مسعود بختیاری گفت: حفظ جایگاه ارزشی شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس در هر لباس ، درجه، با هر قومیت، زبان و مذهبی بر همه واجب است .

به گزارش ایسکانیوز،امیر سرتیپ دوم بازنشسته مسعود بختیاری از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و محقق و نویسنده تاریخ جنگ تحمیلی در سازمان مهندسی اجرایی و تأسیسات نزاجا حضور یافت و در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس متعلق به تمام ایرانیان است و آنچه خرمشهر را به ایران بازگرداند، تلاش و مقاومت تمام آحاد و مسئولان این کشور در برابر دشمن بود.

وی افزود: هر چند می توان در مورد تاکتیک ها و طراحی های عملیاتی بحث کرد اما چیزی که قابل بحث نیست حفظ جایگاه ارزشی شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس در هر لباس و درجه و با هر قومیت، زبان و مذهبی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی، نقش نیروی انسانی به ویژه خانواده رزمندگان و نظامیان بسیار درخشان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش پس از مرور لحظات دو روز نخست جنگ، با طرح دو سوال گفت: دو پرسشی که ذهن مرا مشغول کرده و می خواهم آن را در این جلسه که افراد متخصص و حرفه ای حضور دارند مطرح کنم این است که اولا آیا می توانستیم جلوی آغاز جنگ را بگیریم؟ و دوما آیا ارتش ایران در آغاز جنگ غافلگیر شد.

مشاور عملیاتی اسبق فرماندهی ستاد مشترک ارتش در پاسخ به پرسش اول با اشاره به مذاکرات هیأت ایرانی با صدام در اوایل انقلاب در الجزایر و سازمان ملل و مرور کتاب خاطرات مشاور صدام، وی را در حمله به ایرانِ پس از انقلاب و استفاده از فرصت به زعم او تاریخی برای تغییر جغرافیای عراق و رسیدن به آب های خلیج فارس با الحاق خوزستان به خاک خود، مصمم دانست.

سرتیپ بختیاری در پاسخ به سوال دوم گفت: هرچند ارتش از تحرکات دشمن مطلع بود و حتی طرح های قوای سه گانه برای مقابله با حمله عراق از چند ماه قبل از تجاوز صدام تدوین شده بود اما به واسطه شرایط ویژه کشور پس از انقلاب، مجموعه مدیریت کشور غافلگیر شدند که با هدایت امام(ره)، امکانات و مهارت ارتشیان و حمایت و جانفشانی مردم در لباس بسیج، سپاه و جهاد سازندگی دشمن ابتدا زمینگیر و سپس از کشور رانده شد.

در پایان این مراسم فرماندهان نمونه سازمان مهندسی اجرایی و تأسیسات نزاجا، تقدیرنامه های خود را از امیر سرتیپ بازنشسته مسعود بختیاری دریافت کردند.

704

کد خبر: 842080

وب گردی

وب گردی