کاروان نمادین اسرای کربلا امروز از سمنان می‌گذرد

عصر امروز 10 مهرماه، کاروان نمادین اسرای اهل بیت(ع) که یادآور کاروان اسرای عاشورای 61 هجری به سرپرستی حضرت زینب کبری(س)است در شهر سمنان به حرکت در می‌آید.

به گزارش ایسکانیوز، جواد نجاریانی سرپرست سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از حرکت نمادین کاروان بیت حضرت ابا عبدالله حسین(ع) از کربلا تا شام به همراه غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهداء و مدافعان حرم در سمنان خبر داد.

نجاریانی افزود: این کاروان با عنوان "کاروان بصیرت عاشورایی " و با شعار "سَلامُ عَلی قَلبِ زینَب الصَبوُر" دوشنبه 10 مهر ماه ساعت 15 بعدازظهر از معراج الشهداء بلوار سعدی به حرکت در می آید و تا امامزاده یحیی (ع) ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری این حرکت نمادین کاروان اهل بیت امام حسین (ع)را نمایش مصیبت‌های اهل بیت(ع)، امام حسین (ع) در صحرای کربلا و زنده نگه داشتن قیام حضرت سید الشهداء (ع) و نهضت عاشورا و نشر فرهنگ عاشورا و صبر و بردباری حضرت زینب(س) عنوان کرد .

نجاریانی عنوان کرد: این کاروان همراه با دسته‌های سینه زنی، زنجیرزنی ،تعزیه‌خوانی و با هدف نشان دادن گوشه‌هایی از مصائب اهل بیت امام حسین در کربلا حرکت می‌کند.

902/

کد خبر: 842091

وب گردی

وب گردی