«موکب دانشجویان جهان اسلام» در مسیر پیاده روی اربعین حسینی

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیرو مذاکرات صورت گرفته از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه « علوم و تحقیقات » با همکاری دانشگاه آزاد قرار است «موکب دانشجویان جهان اسلام» در میعادگاه اربعین برپا شود.

به گزارش ایسکانیوز محمد رضا آبدار مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از رساترین جملات در باب عظمت جایگاه اربعین حسینی این سال‌ها در بیانات مقام معظم رهبری آمده است که ایشان می‌فرمایند« شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است و این همان مغناطیس است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شماست.» تامل در این جمله ابعاد وسیع این روز بزرگ و موقعیت اثربخشش را به خوبی نمایان خواهد کرد.

وی ادامه داد: همان جذبه‌ای که آن سال‌ها شخصی چون جابربن عبدالله را از مدینه به کربلا می‌کشاند و امروز پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و همه را سر مستانه از اقصی نقاط جهان با پای پیاده روانه دیار محبوب می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هدف متعالی از این جنبش و خیزش و میعاد در اربعین «تشکیل نظام اسلامی» و تلاش برای آن حتی در حد شهادت است با همان وضعی که سرداران کربلا شهید شدند و این چیزی است که نباید از یاد جامعه بزرگ مسلمین برود.

آبدار تاکید کرد: در راستای انجام رسالت دینی‌مان پیرو مذاکرات صورت گرفته از طرف مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه «علوم و تحقیقات تهران» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ان‌شالله قرار است «موکب دانشجویان جهان اسلام» در میعادگاه اربعین و مسیر اصلی پیاده روی کربلا به فاصله 3 کیلومتری از حرم اباعبدالله(ع) و عمود شماره 1396 برپا شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ماهیت تشکیلاتی این موکب دانشجویی‌مردمی و نوع فعالیتش به زوار حسینی فرهنگی و خدماتی است. ظرفیت این موکب حدود 2000 نفر و محدوده فعالیتش در جهت اجتماع دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته شده است.

آبدار در مورد اهداف کلان در نظر گرفته شده جهت برپایی این موکب اظهار داشت: نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشیع با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام، شبکه سازی بین دانشجویان؛ معرفی دانشگاه آزاد بعنوان حلقه وصل دانشجویان جهان اسلام، ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائرین، ارائه خدمات پزشکی، اسکان زائرین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از تمام ظرفیت‌های موجود رسانه ای استفاده خواهد شد. بهره مندی از دانشجویان زبان آموخته در دانشگاه آزاد؛ جهت ایجاد شبکه و ارتباط گیری با دانشجویان سراسر جهان اسلام صورت می‌گیرد.

این فعال دانشجویی در مورد خدمات این موکب اعلام کرد: در بخش پزشکی علاوه بر درمان و مداوای بیماران؛ اقدامات دیگری از جمله ماساژ درمانی زائرین و تقویت قوای از دست رفته زائران با دمنوش‌های گیاهی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: این موکب همچنین برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و مداحی؛ غرفه اطفال، نمایشگاه رهبران جهان اسلام؛ مشاوره؛ خادم افتخاری را در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر: 842156

وب گردی

وب گردی