ابلاغ آیین‌نامه بورسیه دانشجویان فعال فرهنگی در آینده نزدیک

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح معیارهای دانشجویان فعال فرهنگی، از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه دقیق در آینده نزدیک برای این طرح خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری درباره طرح بورسیه دانشجویان فعال فرهنگی این دانشگاه و ملاک انتخاب این افراد گفت: «منظور از فعال فرهنگی دانشجویانی هستند که در کنار تحصیل، در کانون‌ها، مراکز فرهنگی و هیات‌های مذهبی به صورت خود‌جوش یا به تعبیر مقام معظم رهبری "آتش به اختیار" تلاش می‌کنند که فضای دانشگاه را علمی، معنوی، فرهنگی و متناسب با نیاز نسل جوان نگه دارند.»

به گفته کلانتری، این طرح را دکتر رهبر در اختتامیه اردوی "شمیم بصیرت" در شهر نجف‌آباد مطرح کردند و به آیین‌نامه دقیقی نیاز دارد تا هرسال طبق آن در یک زمان مشخص ارزیابی صورت بگیرد و برترین‌های فرهنگی مشخص و معرفی شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره مراسم‌های محرم در این دانشگاه گفت: «برنامه عزاداری، حرکت هیات‌های عزاداری و فضا سازی محرم همانند سراسر کشور در همه واحدها به اقتضا توان انجام شد. برنامه‌های محرم خودجوش و مردمی است و هر سال هم با شور و شعور بهتری انجام می‌شود.»

وی ادامه داد: «در فضای دانشگاهی هم به همین‌گونه است و نسل جوان در این برنامه‌ها جدی هستند. دانشگاه‌های آزاد به ویژه واحدهایی که شهید گمنام و مسجد داشتند، برنامه‌ها را به خوبی انجام دادند. امسال محرم با آغاز سال تحصیلی مقارن شد و این هم به سال جدید برکت بخشید که امیدواریم بتوانیم تا آخر سال از این ویژگی استفاده کنیم.»

کلانتری درباره لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: «باید درون فرهنگ ایثار و شهادت زندگی کرد. نسل دفاع مقدس به تدریج به فضای حماسه، جنگ و دفاع رفت و نسلی شد که دنیا را به تحرک واداشت و آن پیروزی بزرگ را رقم زد، اما باید همه مسئولان دانشگاه‌ها تلاش کنند تا حقایق ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود، به عبارت دیگر باید این ارزش‌ها در فضایی که مورد اقبال نسل جدید قرار می‌گیرد تشریح شود.»

وی در پایان گفتگو با آنا گفت: «از طریق مسابقات کتاب‌خوانی، جشنواره‌های دفاع مقدس، جشنواره‌های شعر، داستان کوتاه، نمایشگاه‌ها، فیلم‌های مستند، فیلم‌های کوتاه و بلند می‌توان این فرهنگ را منتقل کرد و آگاهی داد. از طرف دیگر رفتارها هم باید آیینه ارزش‌ها باشد. خیلی از رفتارهای انسان معتقد می‌‌تواند نسل جوان را برای حضور در این عرصه‌ها جذب کند و این کشش‌ها جوانان را به سمت مطالعه می‌برد و فرهنگ منتقل می‌شود. این کار ساده‌ای نیست اما وظیفه است که باید مورد توجه قرار گیرد.»

کد خبر: 842312

وب گردی

وب گردی