درهای بسته سینما باز شد/اکثریت با جوانان است

سینماهای سراسر کشور از امروز و بعد از5 روز تعطیلی با نمایش چهار فیلم جدید، نمایش عمومی خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، با تمام شدن تعطیلی پنج روزه سینماها که از روز پنجشنبه ششم آغاز و تا سه شنبه 10 مهرماه ادامه داشت سینماها از امروز با اکران چهار فیلم تازه فعالیت خود را از سر گرفت.

از میان فیلم های سینمایی که از امروز روی پرده سینماها می روند سه فیلم با محوریت جوانان هستند و زندگی اجتماعی و خانوادگی این قشر را به تصویر می کشند. با توجه به نمایش عمومی این فیلم ها در ماه محرم و صفر و افت فروش طبیعی فیلم ها در این دو ماه باید دید که آیا این آثار سینمایی می توانند در گیشه موفق باشند.

در این دوره از اکران یک فیلم از سینمای کودک و نوجوان هم روی پرده سینماها می رود. «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت اکران خواهد شد.

این فیلم داستان چهار کودک و نوجوان هفت تا یازده ساله ی تکواندوکار را روایت می کند که پدرانشان، کارگران یک کارخانه ی تولید لوازم التحریرِ در شُرُفِ تعطیلی هستند، برای جلوگیری از بی کاری پدرانشان و گیر انداختن قاچاقچیانِ این کالا که در واقع عاملینِ اصلی این تعطیلی هستند،به تعقیبِ آنها می پردازند و ماجراهایی شاد، اکشن و سرگرم کننده را رقم می زنند و ...

«قهرمانان کوچک» در سینماهای کوروش، زندگی، مگامال، ارگ، اریکه ایرانیان، ملت، چارسو، تماشا، راگا، مرکزی، ایران، فلسطین، پیروزی، کارون، کیان، شکوفه، شاهد، دهکده، سحرا، پیام و بهمن در تهران روی پرده می‌رود.

این فیلم همزمان در مشهد، شیراز، یزد، اراک، ارومیه، تبریز، اهواز، بوشهر، گرگان، قم، همدان، کرمانشاه، آبادان، خرمشهر، کاشان و فولادشهر اکران می‌شود.

«قهرمانان کوچک» با بازی بیژن بنفشه‌خواه، برزو ارجمند، آناهیتا همتی، یوسف کرمی، ارژنگ امیرفضلی و ... برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده و پخش آن با موسسه بهمن سبز است.

«مالاریا» یکی دیگر از فیلم های اکران پاییزه سینما است که به کارگردانی پرویز شهبازی ساخته شده است. این فیلم در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو در بخش مسابقه بین الملل به عنوان بهترین فیلم معرفی شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختر و پسری در تهرانگردی های خود با مردی برخورد می کنند که مشکلی دارد. آن‌ها سعی می کنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

«مالاریا» که در گروه آزاد اکران شده هنرمندانی چون ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی در آن ایفای نقش می کنند.

اما فیلم دیگری که از روز چهارشنبه، 12 مهرماه مهمان سینماها می شود، فیلم «ایتالیا ایتالیا» اولین ساخته کاوه صباغ زاده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.

گروه بازیگران «ایتالیا ایتالیا» عبارتند از: حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد و (با حضور) علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوزی، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی، سپیده راستی فر.

«ایتالیا ایتالیا» در گروه سینما استقلال روی پرده می رود.

«زرد» چهارمین فیلمی است که از امروز در سینماها اکران شده است، این فیلم به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی است و روایتی از داستان زندگی چند جوان را به تصویر می کشد.

در این فیلم بهرام رادان، ساره بیات، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار و مهرداد صدیقیان. امیرعلی نبویان، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل‌افکار، رومینا رفیعا، رضا شمس‌الدین، فرهاد مهدوی، حسین نائینی و حسین مهری به ایفای نقش پرداخته اند.

بنا بر این گزارش همچنین در حال حاضر فیلم‌های «نگار» ساخته رامبد جوان، «ملی و راههای نرفته اش» به کارگردانی تهمینه میلانی، «دریاچه ماهی» ساخته مریم دوستی، «من و شارمین» ساخته بیژن شیرمرز، «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

501

کد خبر: 842349

وب گردی

وب گردی