ارتقاء زیرساخت‌های مرز مهران برای اربعین/مذاکرات  با کشور عراق برای ایجاد مرز های جدید در اربعین انجام شده است

وزیر کشور گفت:تلاش هایی در حوزه زیرساخت ها و پشتیبانی و ایجاد مرزهای جدید به منظور سهولت در انتقال زائران اربعین از سال گذشته در دست پیگیری بوده است.

به گزارش ایسکانیوزو به نقل از پایگاه خبری پلیس ، وزیر کشور با اشاره به اینکه زیرساخت های مرز مهران برای اربعین ارتقاء یافته است،گفت: مذاکرات خوبی با کشور عراق برای ایجاد مرز های جدید (دهلران و خسروی) در اربعین انجام شده است.

وزیر کشور با اشاره به مذاکرات انجام شده با دولت عراق برای ایجاد مرزهای جدید، گفت: راه اندازی دو مرز دهلران و خسروی در این مذاکرات مطرح شد که دولت عراق با این موضوع موافقت کرد اما ایجاد شرایط لازم برای اتخاذ تصمیم نهایی مهم و موثر است لذا ما آمادگی داریم و هر کمکی نیاز باشد از طریق استان های همجوار انجام خواهیم داد.

رحمانی فضلی گفت: ان‌شاءالله هم از مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و هم از مرزهای خسروی و دهلران بتوانیم زائران مان را عبور دهیم؛ دولت در این راستا آمادگی کامل دارد و استان های مرزی نیز تلاش شان را به منظور آماده سازی انجام داده اند و با تجریه ٤ سال گذشته ای که در این خصوص داشته ایم این موضوع می تواند در بهبود وضعیت سال جاری موثر باشد.

وزیر کشور همچنین در دیدار و گفت و گو با آیت الله لطفی نماینده ولی فقیه در این استان به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: دولت در سال جاری افزایش مرزهای رسمی تعیین شده برای تردد زائران اربعین حسینی را در دستور کار قرار داده و در این راستا مرزهای خسروی و چیلات (دهلران) در استان های کرمانشاه و ایلام علاوه بر سه مرز قبلی مهران، شلمچه و چزابه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تجربه سالیان گذشته باید سبب شود که امسال با هماهنگی بیشتری این کنگره عظیم را برگزار کنیم تا مشکلات سال های گذشته به حداقل ممکن برسد.

وزیر کشور با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت امنیتی در مرزهای استان ایلام گفت: با وجود آنکه سالانه حدود چهار میلیون نفر از مرزهای استان ایلام به عتبات عالیات تردد می کنند، کمترین حادثه در این استان به وقوع پیوسته که نشان دهنده شرایط مناسب امنیتی این استان است.

705

کد خبر: 842352

وب گردی

وب گردی