رزمایش "حیدر کرار" پاسخی مناسب به تجزیه طلبان منطقه است

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: رزمایش حیدر کرار می تواند پاسخی مناسب به کسانی که دنبال ایجاد نا امنی و روندهای تجزیه طلبانه در منطقه هستند باشد.

عباس حاجی نجار کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سفر اخیر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه به ایران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه به ایران، در پاسخ به سفر سرلشکر باقری به این کشور انجام شد که نشان دهنده هماهنگی و انجام تعاملات مشترک در حوزه مسائل امنیتی و منطقه ای میان ایران و ترکیه است؛ سفر سردار باقری به ترکیه با بازتاب های گسترده ای در منطقه همراه بود و دستاوردهای ارزشمندی نیز داشت.

وی افزود: تحولات اخیر در منطقه کردستان عراق و ضرورت ایجاد انسجام میان کشورهای حاشیه عراق سبب آن شد که سفر آقای" آکار" به ایران در شرایط کنونی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد؛ حوادثی که در منطقه کردستان عراق اتفاق افتاد، سبب شد دولت های دو کشورعراق و ترکیه به یک اجماع مشترک درباره نحوه مواجه با تحولات منطقه پس همه پرسی کردستان عراق برسند.

حاجی نجار با بیان این که ایران به تحولات عراق مانند تحولات یک کشور همسایه منسجم نگاه می کند ادامه داد: هرگونه روندی که بتواند در انسجام و پیوستگی عراق تاثیر بگذارد، به طور طبیعی می تواند بر امنیت ملی عراق، کردهای این کشور و کشورهای حاشیه ای اثر مستقیم بگذارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مباحثی که پیرامون رزمایش مشترک میان ایران و عراق مطرح شد، بیشتر به دلیل این است که ایران در حال حمایت از انسجام و پیوستگی عراق است؛ این رزمایش می تواند پاسخ مناسبی به کسانی که دنبال ایجاد نا امنی و روندهای تجزیه طلبانه در منطقه هستند باشد.

وی در پایان تاکید کرد: رزمایش مشترک ایران و عراق موسوم به "حیدر کرار" رزمایشی میان دو کشور همسایه است و به طور طبیعی حرکتی است که می تواند در شرایط های خاص اتفاق بیفتد.

گفتنی است رزمایش مشترک ایران و عراق موسوم به "حیدر کرار " صبح روز گذشته در مناطق غربی کشور با حضور یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند واکنش سریع، متحرک هجومی و انبوهی از یگان‌های زرهی برگزار شد.

302

کد خبر: 842399

وب گردی

وب گردی