اعتراض دستیاران دندانپزشکی وارد نیست/ آمار کامل قبولی سهمیه ها

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تشریح قبولی داوطلبان در آزمون دستیاری دندانپزشکی به تفکیک سهمیه های مورد پذیرش تاکید کرد: اعتراض این داوطلبان وارد نیست.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین پورکاظمی در خصوص اعتراض برخی داوطلبان به نتیجه آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: با توجه به اینکه در زمان اعلام نتایج گفته شد که سهمیه ۵ درصدی رزمندگان مصوبه برنامه ششم توسعه هم اعمال شده است، سنجش نیز باید قانون را اجرا کند که در این زمینه هم قانون را اجرا کرده است.

وی در پاسخ به اعتراض به داوطلبان دستیاری دندانپزشکی یادآور شد: هیچ نوع سلیقه ای اعمال نشده و تنها بر اساس قانون عمل شده است و به میزانی که سهمیه های ۲۵ درصدی و ۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران و سهمیه پذیرش بومی تکمیل نشده، به سهمیه آزاد ظرفیت اختصاص یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تشریح فرآیند قبولی در سهمیه های مختلف آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: بر اساس ظرفیت اولیه که اعلام شده بود ۳۷۸ نفر در این آزمون پذیرفته می شدند که پس از انتخاب رشته، ۳۷ ظرفیت در دو کدرشته محل خالی ماند و در نهایت ۳۴۱ نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: از ۳۴۱ نفر پذیرفته شده نهایی در دستیاری دندانپزشکی سال ۹۶، ۱۹۷ نفر در سهمیه آزاد، ۶۶ نفر در سهمیه ۲۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران، ۳۲ نفر در سهمیه ۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و ۴۶ نفر در سهمیه بومی پذیرفته شده اند.

پورکاظمی اظهار داشت: در دو رشته بیماری های دهان نیز ۲۰ نفر ظرفیت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت نیز ۱۷ نفر ظرفیت خالی مانده است. در واقع داوطلبان این دو رشته را در کدمحل های مختلف انتخاب نکرده اند.

وی یادآور شد: بر اساس قانون از میان ۳۷۸ نفر ظرفیت اولیه، باید ۳۰ درصد به سهمیه بومی، ۲۵ درصد به سهمیه رزمندگان و ایثارگران و ۵ درصد به سهمیه رزمندگان و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اختصاص می یافت که مجموع آن ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش میشد، اما با توجه به اینکه تمام این سهمیه ها به نحوی خالی ماندند، بقیه ظرفیت این سهمیه ها به سهمیه آزاد اختصاص یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: داوطلبان اطمینان داشته باشند که بر اساس قانون عمل شده است. برداشت این داوطلبان از میزان سهمیه ها غلط است زیرا هر کدام که خالی مانده به سهمیه آزاد تعلق گرفته است. سنجش نیز تنها قانون را اجرا کرده است.

کد خبر: 842421

وب گردی

وب گردی