نصب دوربین ثبت تخلف سرعت در تمام جاده‌های همدان

جانشین پلیس‌راه استان همدان از نصب 55 دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 20 دوربین به سیستم مرکزی نصب شده و در حال ثبت تخلف خودروهاست.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ سعید اسماعیلی از فعال شدن بیش از 20 دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: با نصب این 55 دوربین تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دوربین‌ها فقط برای محورهای اصلی استان هستند، یادآور شد: نصب دوربین در محورهای روستایی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌رو است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: آزادراه همدان، محورهای همدان- کرمانشاه و محور ملایر در حال حاضر تحت پوشش این دوربین‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دوربین‌ها میانگین سرعت را ثبت می‌کنند، ادامه داد: برخی رانندگان هنگام رسیدن به دوربین‌ها سرعت خود را کم می‌کنند در حالیکه ملاک تخلف کم بودن سرعت در محل نصب دوربین‌ها نیست چرا که دوربین‌ها بُعد مسافت و زمان طی شده توسط خودرو را محاسبه و بر اساس میانگین سرعت تخلف لازم را مبذول می‌کنند.

جانشین پلیس‌راه همدان در ادامه درباره مخدوش کردن پلاک خودروها گفت: مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود و پیگیرد قانونی دارد. در صورتی‌که پلاک خودرو برای دوربین ناخوانا باشد و یا مخدوش شده باشد به نزدیک‌ترین پاسگاه آلارم داده و خودرو در پاسگاه متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه گِل گرفتن و یا بارش برف بر روی پلاک به منزله مخدوش کردن پلاک نیست، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در صورتی‌که مخدوش کردن پلاک برای پلیس محرز شود ضمن تعیین جریمه برای راننده، به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

901

کد خبر: 842583

وب گردی

وب گردی