دستاوردها و دانش‌های فنی پژوهشگاه صنعت نفت ارایه خواهد شد

پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در دهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو تهران، دستاورد‌ها و دانش فنی های خلق و توسعه‌یافته و همچنین محصولات مربوط به حوزه نانو را که حاصل تلاش یک سال اخیر بخش‌های مختلف این مجموعه است را ارایه خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، این مجموعه با هدف استفاده از فناوری نانو برای رفع نیاز‌های تحقیقاتی صنعت نفت و دستیابی به دانش فنی تولید نانو مواد و ساخت تجهیزات پیشرفته مورد نیاز صنایع نفت،‌ گاز و پتروشیمی فعالیت میکند.

بر همین اساس در دهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو تهران ، پژوهشگاه صنعت نفت تصمیم دارد اهم دستاودهای خود را نظیر دانش فنی سیستم بازیافت بخارات هیدروکربن‏‌ها با نانو جاذب، دانش فنی تولید بازدارنده‏ خوردگی برای چاه‏های نفت و گاز ، نانو افزایه‌های حفاری، نانو حسگر‌ها، روش‌های حذف آلاینده‌ها و ذخیره‌سازی و جداسازی گاز را معرفی کند.

ارایه دستاورد‌های نانو در صنعت، ارایه دانش‌های فنی قابل واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان و به‌کارگیری توانمندی‌های ایجاد شده در صنایع دیگر، از مهم‌ترین اهداف پژوهشگاه برای حضور در این نمایشگاه می‌باشد.

همچنین ماکت طراحی شده حذف آلاینده‌ بخارات بنزین و ساخت سامانه ارزیابی انتقال حرارت نانو عایق‌ها به منظور ارایه بهتر دستاوردها به نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه فناوری نانو 14 الی 17 مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار و غرفه پژوهشگاه در سالن خلیج فارس میزبان بازدید‌کنندگان خواهد بود.

402

کد خبر: 842606

وب گردی

وب گردی