افزایش ۹۲ درصدی جرایم فضای مجازی در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: جرایم استان در حوزه فضای مجازی ۹۲ درصد افزایش داشته و در حوزه کشفیات این جرایم نیز با رشد ۳۰ درصدی مواجع بوده‌ایم که ۷۰ درصد این جرایم کشف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مجید شجاع ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: از 14 تا 20 مهرماه هفته ناجا نامگذاری شده است که در این زمینه برنامه‌های مختلف درون و برون سازمانی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات اجتماعی پلیس از ابتدای امسال تا 10 مهرماه در استان افزود: در حوزه فوریت‌های پلیسی در اینم مدت بالغ بر 108 هزار تماس در سامانه 110 استان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این تعداد تماس‌های ثبت شده در سامانه فوریت‌های پلیسی استان بیش از 80 هزار آن منجر به عملیات و حضور ماموران در صحنه شده که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از 23 هزار تماس نیز تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده که نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش داشته که درصدی از این کاهش‌ها به سبب فرهنگ‌سازی و اشراف مردم به ماموریت‌های پلیسی بوده است.

شجاع با اشاره به کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال در استان تصریح کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر با کشف 21 تن انواع مواد مخدر 44 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش کشفیات مواد مخدر در استان داشته‌ایم.

وی افزود: در زمینه کشفیات ماهواره‌ای نیز با توجه به سطح فرهنگ مردم استان و عدم استقبال از تجهیزات ماهواره‌ای غیر مجاز از 24 درصد کاهش کشفیات در این حوزه برخوردار بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه سوخت قاچاق و غیرمجاز در این مدت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته‌ایم که در این زمینه 33 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

شجاع بیان کرد: در حوزه کشفیات انواع سلاح چه جنگی و چه شکاری 33 درصد در این مدت افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی سرقت‌ها در استان افزود: با سرقت 80 خودرو در استان در این راستا نسبت به سال گذشته 86 درصد افزایش داشته‌ایم که بیشترین سرقت‌ها مربوط به خودرو پراید به ویژه مدل‌های 85 به پایین بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه افزایش سرقت خودرو در استان می‌طلبد هم استانی‌ها در راستای رعایت مسائل ایمنی و امنیتی خودور خود توجه داشته باشند چون اکثر سرقت‌ به دلیل سهل‌انگاری و عدم رعایت مسائل حفاظتی خودرو بوده است.

شجاع بیان کرد: در زمینه سرقت‌های تاثیرگذار مانند سرقت منازل در این مدت 10 درصد کاهش داشته است اما در زمینه سرقت از مغازها نیز با افزایش سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم.

وی افزود:در حوزه انضباط اجتماعی و اعمال قانون 376 هزار خودرو اعمال قانون و بالغ بر 2 هزار دستگاه خودور متخلف توقیف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در این مدت همچنین بیش از 7 هزار و 500 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

شجاع بیان کرد: در راستای سلامت جسم و روان و روح رانندگان به ویژه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در این مدت 572 تست سلامت از رانندگان گرفته شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال در سطح استان بیش از 8 هزار گواهینامه جدید صادر و بیش از 15 هزار خودرو و موتورسیکلت شمارگذاری شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت 13 هزار گذرنامه در استان صادر شده است گفت: بیش از 160 مورد پلمپ مغازه‌های متخلف که رعایت موازین قانونی و شرعی را نکرده‌اند صورت گرفته است.

شجاع بیان کرد: در حوزه موادمخدر بیش از 500 دستگاه خودرو و 48 دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده است.

وی افزود: در حوزه تصادفات 27 درصد تصادفات جرحی و 2 درصد تصادفات فوتی در استان افزایش داشته است که از ابتدا امسال متاسفانه 138 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه تعداد فوتی‌ها 5 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌ها بارز پلیس بحث نظارت و استفاده از مشارکت مردمی در اجرای ماموریت‌ها است که در این زمینه سامانه 197 با 7 درصد افزایش تماس‌ها روبه‌رو بوده است.

شجاع بیان کرد: براساس تماس‌های ثبت شده در سامانه 197 ناجا در استان در حوزه انتقادات حدود 12 درصد کاهش و در حوزه شکایات 20 درصد افزایش، در حوزه پیشنهادات 40 درصد کاهش، در حوزه درخواست تقدیر از همکاران 22 درصد افزایش و راهنمایی و ارشاد 33 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشته است.

وی افزود: همچنین در حوزه جرایم فضای مجازی 92 درصد افزایش داشته است که در حوزه کشفیات این جرایم نیز با رشد 30 درصدی مواجع بوده‌ایم که 70 درصد این جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: شعار امسال هفته ناجا "پلیس برای امنیت و امنیت برای همه" نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد که با سخنرانی فرماندهان انتظامی شهرهای استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه آغاز خواهد شد.

901

کد خبر: 842637

وب گردی

وب گردی