شروعی ممتاز برای توجه به درمان چندتخصصی کودکان مبتلا به سرطان

دومین کنگره بین‌المللی نقش خدمات حمایتی در درمان چندتخصصی سرطان کودک اول تا سوم آذر ماه 1396 در مؤسسه خیریه محک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز براساس آخرین یافته‌های جهانی، درمان سرطان درمانی چندتخصصی و همه‌جانبه است که لازمه آن همراهی تیم‌های مختلف پزشکی، پرستاری، مددکاری، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مشاوره و سایر تخصص‎ها با یکدیگر است. برهمین اساس دومین کنگره بین‌المللی نقش خدمات حمایتی (زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی) در درمان چندتخصصی سرطان کودک در 5 پانل تخصصی و با چند سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید داخلی و بین‌المللی آذر ماه 1396 در مؤسسه خیریه محک برگزار می‌شود. محور این کنگره تخصصی، ارائه خدمات حمایتی به کودک و مراقبین (خانواده و تیم درمان) در فرآیند درمان چند‌تخصصی سرطان کودک شامل؛ تشخیص، سیر درمان، پیگیری بازگشت به زندگی عادی، سوگ و پس از سوگ است. خبرنگار ایسکانیوز به مناسبت دومین کنگره بین‌المللی خدمات حمایتی در محک، گفت و گویی با دکتر زاده‌محمدی، دبیر علمی کنگره انجام داده است.


دکتر علی زاده‌محمدی، عضو هیأت علمی و معاون پژوهشی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی با بیان آنکه محک از نظر گستردگی کار و کیفیت خدمات در ایران و خاورمیانه شناخته شده است می گوید:در بیمارستان محک مددکاران اجتماعی و روان‌شناسان در کنار پزشکان حاضر می‌شوند و درمانی همه جانبه برای کودکان مبتلا به سرطان صورت می‌پذیرد. همین موضوع باعث می‌شود تا این سازمان تجارب ارزشمندی در حوزه درمان چندتخصصی داشته باشد.
وی ادامه می دهد : دومین کنگره بین‌المللی خدمات حمایتی نیز در همین راستا در آذر ماه برگزار می‌شود.
زاده‌محمدی با اشاره به اینکه در این همایش درمان‌های چندتخصصی کودکان مبتلا به سرطان مورد توجه قرار می‌گیرد می گوید: متخصصان حوزه‌های مختلفی مانند پزشکی، پرستاری، روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در پانل‌های علمی حضور یافته و اطلاعات تخصصی خود را در این زمینه ارائه می‌دهند و در نظر دارند برای اولین بار مفهوم حمایت از منظر درمان چندتخصصی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند.
دبیر علمی بخش روان‌شناسی کنگره خدمات حمایتی با بیان آنکه پانل‌ها و سخنرانی‌های تخصصی از بخش‌های این کنگره است، می افزاید: پس از بررسی با متخصصان حوزه‌های مختلف پنج پانل با محوریت موارد تخصصی مربوط به زمان تشخیص سرطان، سیر بیماری، پیگیری و بازگشت به زندگی عادی، سوگ و پس از سوگ اختصاص داده شده است. همچنین در کارگاهی مدل محک برای ارائه خدمات حمایتی با اتکا به ظرفیت جامعه مدنی بررسی می‌شود.
معاون پژوهشی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود مخاطبان این کنگره را دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی، روان‌شناسی، روان‌پزشکی، مددکاری اجتماعی، مشاوره و فعالان حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد می داند و می گوید: آموزش، کسب تجربه و تبادل دانش مهم‌ترین ویژگی این کنگره است.
زاده‌محمدی برگزاری دومین کنگره خدمات حمایتی را شروع خوب و ممتازی برای توجه به درمان چندتخصصی عنوان می کند و می گوید: محک تاکنون در ارائه خدمات پزشکی و تخصصی ممتاز و برجسته عمل کرده است و امیدوارم این روش را در انتقال شایسته تجارب علمی و پژوهشی خود نیز به کار گیرد.
گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی نقش خدمات حمایتی در درمان چندتخصصی سرطان کودک آذر ماه 1396 در مؤسسه خیریه محک برگزار می‌شود.

700

کد خبر: 842659

وب گردی

وب گردی