زاهدی: امروز زمان تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است

استاندار قزوین گفت: امروز باید بتوانیم با همکاری دولت و مردم، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمحمد زاهدی استاندار با حضور و شرکت در مراسم عزاداری اهالی روستای آرشت از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین در سخنانی اظهار کرد: این ایام، روزهای آغاز اسارت خاندان رسول‌الله است که بسیار سخت بود و مرحوم شهید مطهری می‌فرمایند زیبایی‌های واقعه عاشورا از زشتی‌ها و پلیدی‌های آن بیشتر است و به آن‌ها پرداخته نشده است.

وی افزود: حضرت زینب(س) می‌فرمایند در واقعه عاشورا چیزی به‌جز زیبایی ندیدم و این بدان معناست که می‌شود تهدیدات را در جامعه به فرصت تبدیل کرد و آنچه در کربلا اتفاق افتاد ظاهراً یک تهدید بود و هیچ صحنه‌ای در تاریخ اسلام سخت‌تر و خسارت‌بارتر از واقعه کربلا نداریم اما حضرت زینب(س) این تهدید را برای رسوایی دشمن به فرصت تبدیل می‌کند و حسرت شنیدن یک آه بر دل یزید گذاشته می‌شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این حرکت حضرت زینب(س) باعث شد تا عاشورا و اسلام را زنده نگه‌داشته شود و انقلاب اسلامی نیز با درس گرفتن از عاشورای حسینی به پیروزی رسید و در همین محافل روضه و عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(ع) بود که انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد و مردم یک نظام طاغوتی 2500 ساله را ساقط و نظام جمهوری اسلامی را بنا کردند. بنابراین انسان توانایی این را دارد که هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند.

زاهدی با اشاره به خدمات ارائه‌شده پس از انقلاب اسلامی به روستاها تصریح کرد: از ابتدای انقلاب خدمات زیادی در روستاها انجام‌ شده که یکی از این خدمات آب‌رسانی به روستاها بوده و امروز دولت به یک رویکرد جدیدی در این زمینه دست پیداکرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رویکرد جدید دولت، برای روستاهای یک منطقه بر اساس حوزه آب ریز یک منبع و مجتمع بزرگ آب‌رسانی در نظر گرفته می‌شود که برای درازمدت پاسخگوی نیاز آبی روستاهای هم‌جوار باشد و به‌صورت مجتمع روستاها را آب‌رسانی کند.

استاندار قزوین افزود: برای شهرها هم همین رویکرد وجود دارد و این سیاست برای تأمین آب موردنیاز مناطق شهری و روستایی در درازمدت ادامه خواهد یافت.

زاهدی گفت: واقعیت این است که در کشور مشکل و بحران آب داریم و با خشک‌سالی شدیدی مواجه هستیم و باید به‌گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی کنیم که مسئله تهدید و کمبود آب را تبدیل به فرصت کنیم و در این خصوص باید محصولاتی کشت کنیم که به آب کمتری نیاز داشته باشد.

وی افزود: میزان بارندگی در کشور کم است، از این‌رو به یک الگوی کشت و بهره‌برداری مناسب از آب نیاز داریم و باید به سمت استفاده از شیوه‌ها و روش‌های نوین آبیاری حرکت کنیم و تا بیش از این شاهد هد رفت آب نباشیم.

استاندار قزوین یادآور شد: همان‌طور که تحریم‌ها، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را تبدیل به فرصت کردیم و پیروز شدیم امروز در خصوص آب نیز با همکاری مسئولین و کشاورزان و بهره‌برداران باید بتوانیم این مسئله را به‌خوبی مدیریت کنیم تا در آینده مشکل آب برای کشاورزی نداشته باشیم.

زاهدی بر شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری منطقه کوهین تأکید کرد.

902/

کد خبر: 842839

وب گردی

وب گردی