طول‌موج‌های مخابراتی با طراحی و ساخت پلت فرم فوتونیکی هدف گذاری شد

گروهی از محققان در بخش لیزر، پیشنهاد یک پلت فرم فوتونیکی، مبنی بر نیترید سیلیکون را داده‌اند که درنهایت این پلت فرم عمومی برای نمونه‌سازی و تولید مدارهای مجتمع فوتونی (PICs) ارائه‌شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیلیکون فوتونیک فنّاوری مدار مجتمع از مسیر توسعه" بار هو Moer " است که بر اساس فنّاوری LSI طراحی‌شده است. بر همین اساس شرکت Ligentec محصول نیترید سیلیکون خود را برای دستیابی به اتلاف بسیار کم انتشار توسعه داده است، در این طرح محصول امکان ایجاد فرایند تولید عمومی را برای طراحی و ساخت PIC ها برای استفاده در بسیاری از برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند.

اگرچه این پلت فرم ،عمدتاً برای روی طول‌موج‌های مخابراتی معمول، هدف‌گذاری شده است، اما برای طول‌موج‌های مرئی کوتاه نیز قابل تنظیم است، که برای برنامه‌های بیوفوتونیکی و سنجش کاربرد دارد. بازارهای اصلی این برنامه شامل مخابرات نوری و Datacom، تولید supercontinuum، فوتونیک مایکروویو و اپتیک کوانتومی هستند.

شرکتLigentec (لوزان، سوئیس) خدمات ریخته‌گری در تولید نیترید سیلیکون ارائه می‌دهد و VLC Photonics (والنسیا، اسپانیا)، یک مرکز طراحی است که خدمات پشتیبانی برای طراحی و توسعه مدار فوتونیکی ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد شکل‌دهی به بازار لیزر، جهت‌دهی به سامانه‌ای از عرضه‌کنندگان و همچنین تأمین و تخصیص منابع و مشروعیت بخشی به فناوری لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.

کد خبر: 842886

وب گردی

وب گردی