رئیس شورای شهر یزد: هیچ نامه ای به شورا مبنی بر توقف فعالیت فردی ابلاغ نشده است/فرد شاکی از کاندیدای شورای شهراست

رئیس شورای شهر یزد گفت: هیچ نامه ای مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام به شورا و شهرداری ابلاغ نشده است .

غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد درباره خبری مبنی بر توقف فعالیت یک عضو شورای زرتشتی این شهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هیچ نامه ای مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام به شورا و شهرداری ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ نامه به شورا حتما پیگیر موضوع خواهیم بود.

وی افزود: عده ای درخصوص فعالیت این عضو شورا در شورای شهر واکنش نشان دادند و می خواهند جلوی این موضوع را بگیرند اما انتخاب وی به عنوان عضو شورای شهر مراحل قانونی اش را طی کرده و انتخاب شدند و اگر صحبتی دارند می توانند قانون را اصلاح کنند.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: نیکنام به عنوان عضو رسمی شورا و همچنین رئیس کمیسیون بودجه در شورا فعالیت می کند.

سفید افزود: مراحل انتخاب این عضو شورا طبق قانون طی شده و مورد تایید هیات اجرایی و هیات نظارت قرار گرفته و پاسخ مراجع قانونی برای صلاحیت وی مثبت بود. سپنتا نیکنام عضو شورای شهر چهارم یزد هم بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که شخص شاکی از اعضای دوره پنجم شورای شهر بوده یا خیر، گفت: خیر فرد شاکی از کاندیدای شورای شهر بوده که موفق به رای آوری نشد.

به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش یکی از نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستای یزد که نتوانسته بود در این دوره رأی لازم را کسب کرده و به شورا راه پیدا کند با شکایت به دیوان عدالت اداری مدعی شد که عضویت اقلیت‌های مذهبی در شوراهای اسلامی شهر ممنوع است و خواستار برکناری یکی از اعضای این شورا شد که از اقلیت‌های زرتشتی بود.

901/900

کد خبر: 842924

وب گردی

وب گردی