ارائه محصولات منتخب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از حضور واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داوود ثمری در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی با بیان اینکه دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور دانشگاه ها و شرکت های داخلی و خارجی از ۱۴ الی ۱۷ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس برگزار می شود، گفت: افتتاحیه این جشنواره روز جمعه 14 مهر است و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه واحد تهران مرکزی است، گفت: در کنار واحد تهران مرکزی منتخبی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه نانو فعالیت دارند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و محصولات خود را ارائه می دهند.

ثمری با اشاره به برگزاری جشنواره فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به منظور اهمیت حوزه فناوری نانو این جشنواره را در بین واحدهای خود برگزار می کند و منتخبین جشنواره دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در کشور حضور خواهند داشت.

وی افزود: کمیته توسعه فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی متناظر با ستاد فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور رصد، پایش و نظارت بر حوزه فناوری نانو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند.

ثمری با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری نانو توفیقات زیادی در ساهای اخیر کسب کرده است، گفت: واحد های دانشگاه توانسته اند در حوزه های مختلف نانو از جمله نانو پوشش ها، نانو ذرات ها، نانو جاذب ها، نانو فیلتر ها، نانو پودرها و ... موفقیت های خوبی به دست آورند در این زمینه مرکز تحقیقات نانو در واحد تهران جنوب و واحد علوم دارویی از واحدهایی هستند که به صورت تخصصی در حوزه فناوری نانو فعالیت می کنند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعدای از مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که بسیار حائز اهمیت است. شرکت های دانش بنیان می تواند با تبدیل علم به ثروت خدمات خوبی به جامعه ارائه کنند.

ثمری در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو محلی برای ارتباط بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری نانو است و می تواند بازاری برای محصولات نانو ایجاد کند.

کد خبر: 842945

وب گردی

وب گردی