صادرات محصولات پتروشیمی مایع به اقلیم کردستان عراق متوقف شد

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: صادرات فراورده های نفتی و محصولات پتروشیمی مایع به اقلیم کردستان عراق همچنان ممنوع است، اما صادرات محصولات پتروشیمی جامد ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید حسینی درباره وضعیت صادرات فراورده های نفتی و پتروشیمی به اقلیم کردستان عراق، بیان داشت: صادرات انواع فراورده به این منطقه، متوقف شده است.
او افزود: صادرات محصولات پتروشیمی جامد مانند پلیمرها به اقلیم کردستان عراق جریان دارد، اما صادرات مواد پتروشیمی مایع متوقف شده است.
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی یادآور شد: دوره زمانی مشخصی برای توقف صادرات به این منطقه وجود ندارد.
حسینی ادامه داد: بر اساس گزارش منابع رسمی عراق، حدود 48 درصد بازار محصولات نفتی عراق در اختیار ایران قرار دارد.
رگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق در 3 مهر 1396 از نظر دولت مرکزی عراق و همسایگان این کشور، غیرقانونی به شمار می رود.
ایران و ترکیه پس از درخواست دولت عراق، محدودیت های را برای انتقال کالا به اقلیم کردستان عراق در نظر گرفته اند.
پس از ابلاغ توقف صادرات فراورده های نفتی به کردستان عراق، از خروج 600 کامیون حامل سوخت با 13 هزار تن بار از ایران به مقصد کردستان جلوگیری شد.
بر اساس گزارش ها، ایران در سال گذشته سه میلیارد و 277 میلیون دلار محصول به عراق صادر کرده که یک سوم آن به کردستان عراق بوده است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 842987

وب گردی

وب گردی