تمامی مرتکبین جرائم خشن در قم دستگیر شده اند

فرمانده انتظامی استان قم با ابراز خرسندی از کاهش جرائم خشن گفت: تمامی مرتکبین جرائم خشن دستگیر شده اند و پلیس در مواجهه با این افراد قاطعانه برخورد می کند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار کاظم مجتبایی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پلیس و تشریح برنامه ها در این هفته، افزود: در این مدت 6 هزار و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط گردید و 118 قاچاقچی سابقه دار نیز دستگیر شدند.
وی تصریح کرد:همچنین در یک سال گذشته با تلاش پلیس 57 درصد سرقت ها کشف شد و دستگیری سارقان نیز با رشد 37 درصدی همراه بود.
مجتبایی اظهارکرد:کشف کالاهای قاچاق از اقدامات مهم پلیس بود که در این خصوص نیز 23 درصد افزایش کشف کالا ثبت شده که ارزش ریالی آن 16 میلیارد ریال می باشد ضمن اینکه این میزان کشفیات افزایش 100 در صدی داشته است.
وی در خصوص دستگیری مجرمان در ارتباط با پلیس فتا گفت: در این حوزه دستگیر شدگان دو درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است خوشبختانه در کشف گزارش ها در پلیس فتا از میانگین کشوری بالاتر هستیم و 95 درصد گزارشات منجر به کشف می شود.
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد:در این حوزه دستگیر شدگان شامل ۴۷ درصد شاغل و 53 درصد بیکار می باشد همچنین از میان افراد 18 درصد غیر ایرانی بوده اند.
وی گفت: ۶۵ درصد دستگیرشدگان در قم سابقه کیفری نداشتند و تنها 35 درصد آنها دارای سابقه کیفری می باشند.
مجتبایی با ابراز خرسندی از کاهش جرائم خشن اظهار کرد: تمامی مرتکبین جرائم خشن در قم دستگیر شده اند و پلیس در مواجهه با این افراد قاطعانه برخورد می کند.
وی در مورد آمار تصادفات نیز بیان کرد:در این مدت تصادفات 1 درصد افزایش داشته اما تلفات رانندگی 9 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان قم پیرامون برنامه های هفته ناجا در قم اظهارکرد: برنامه های این هفته در قم از 14 تا 20 مهرماه با شعار پلیس برای امنیت و امنیت برای همه برگزار می شود.
وی عنوان کرد:در این هفته 124 برنامه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و ترافیکی و امنیتی و ورزشی برگزار خواهد شد.
مجتبایی در مورد برخی از عناوین برنامه ها در قم تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با علما و مراجع، دیدار با خانواده شهدا، شرکت با شکوه در نماز جمعه، همایش پیاده‌روی و برگزاری مسابقات ورزشی و افتتاح مرکز پژوهشی دین و امنیت از جمله این برنامه هاست.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای نخستین بار در سطح کشور در قم راه‌اندازی می‌شود و هدف آن پشتیبانی دین از موضوعات امنیتی در سطح ملی است.

901

کد خبر: 842995

وب گردی

وب گردی