لزوم ورود نهادهای نظارتی به برخی  مراکز آموزشی دانشگاه‌ها / برخی  مراکز آموزشی به جای برخورد، لاپوشانی می‌کنند

مدیر ایفمارک ایران گفت: در نهادهای تخصصی آموزشی شاهد هستیم که به راحتی تخلف صورت می‌گیرد و نهادهای نظارتی هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی‌دهند.

دکتر زهره هراتیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد حضور چند شغله‌ها توامان در مراکز آموزشی و ورزشی و عدم ورود ارگان‌های نظارتی اظهار داشت: بدیهی است مدیر یا مسئول چند شغله‌ای که در ورزش حضور دارد، در چند ارگان دیگر نیز مشغول به فعالیت است. من می‌خواهم توجه متولیان امر را به سمت دیگر ماجرا جلب کنم و این سؤال را بپرسم که چرا تنها از زاویه فوتبال یا ورزش به قضیه نگاه می‌کنید؟

وی ادامه داد: به طور مثال استادیاری دانشگاه، یک شغل تمام‌وقت محسوب می‌شود که فرد باید 40 ساعت در هفته در مرکز دانشگاهی مورد نظر حضور داشته باشد؛ یعنی از 8 صبح تا 4 بعدازظهر. این فرد قطعا حقوق خوبی هم دریافت می‌کند و شرایط بسیار بهتری از یک کارمند ساده دارد. اکنون چندین مورد هم در فوتبال و هم در فدراسیون‌های دیگر وجود دارد که شخص تنها 3 ساعت در دانشگاه حاضر می‌شود، 5 ساعت به فدراسیون مربوطه می‌رود و بعد به محل کار دیگر خود سر می‌زند!

مدیر ایفمارک ایران تصریح کرد: سؤال من این است که مگر دانشگاه‌هایی مانند علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و ایران، مراکز تخصصی آموزشی پزشکی و دارای آیین‌نامه سفت و سخت نیستند، پس چرا اساتیدی از این دانشگاه‌ها در فدراسیون‌های ورزشی پست اجرایی دارند؟ وقتی یک استاد خطا می‌کند، چگونه می‌توان از شاگرد انتظار عملکرد درست داشت. این در حالی است که ما در نهادهای تخصصی آموزشی شاهد هستیم که به راحتی تخلف صورت می‌گیرد و نهادهای نظارتی در جریان امر قرار ندارند یا در جریان یک لاپوشانی سیستمیک قرار نمیگیرند.

هراتیان خاطرنشان کرد: حقوق بیت‌المال برای این افراد هزینه می‌شود اما مراکزی که این افراد در آنجا مشغول به کار هستند، به جای اینکه با فرد متخلف برخورد کنند، سکوت کرده‌اند. مشکل ما این است که همه چیز به هم وابستگی دارد. به نظر من در عوض حمله به فوتبال، باید از آن سمت هم به ماجرا نگاه کرد. اگر از سمت مراکز آموزشی برخورد سفت و سختی صورت بگیرد، احتمال تخلف کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: روی صحبت من با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. البته قوانین این دو وزارتخانه با هم فرق دارد ولی طبق قوانین وزارت بهداشت، یک استاد تمام وقت حق کار در هیچ مرکزی حتی مراکز خصوصی را ندارد اما متأسفانه در عمل این اتفاق نمی‌افتد و دلیلش را هم باید از نهادهای نظارتی پرسید. فکر می‌کنم اگر سخت‌گیری‌ها و نظارت لازم صورت بگیرد تا حدودی مشکل اشتغال جوانان نیز حل شود.

604

کد خبر: 843026

وب گردی

وب گردی