روند بازار سرمایه در هفته ای که گذشت/رشد منفی 389 واحدی شاخص

در هفته ای گذشت، بازار سرمایه روند منفی را پشت سر گذاشت و بارشد منفی 389 واحدی همراه بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در هفته کاری منتهی به دوازدهم مهر ماه سال 96 شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از رقم 85819 به رقم 85429 واحدی رسید، بنابراین باید گفت که شاخص کل در هفته ای که گذشت با روند منفی 389 واحدی همراه بود.

سعید خدایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص روند معاملاتی بازار سرمایه گفت: در طی هفته ای که گذشت، بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی بود و به دلایل مختلف هم روند نزولی و هم صعودی را سپری کرد.

او در ادامه گفت: در این هفته بازار بورس به واسطه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد روزهای کاری کمتری را تجربه کرد که در روزهای ابتدایی شاخص سهام با افت و در روز آخر با صعود همراه شد.

خدایی اظهار داشت: اخبار سیاسی مربوط به برجام و رفتار آمریکا و همچنین قیمت های جهانی کامودیتی ها باعث کاهش قیمت ها و شاخص بود و اما موضع سایرین در مورد برجام مانند مدیرعامل شرکت توتال و دیگر اخبار امیدوار کننده موجب رشد شاخص سهام در روز پایانی هفته بود.

کارشناس بازار سرمایه به صنایع برتر در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: شرکت های حوزه آی تی و آی سی تی بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند و جزو شرکت هایی بودند که بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

او پیش بینی خود از روند بازار در هفته آینده را اینگونه بیان کرد: در خصوص ادامه روند حرکت شاخص سهام، اتفاقات و رویداد های سیاسی بسیار حائز اهمیت است، از جنبه بیرونی، اخبار و اتفاقات سیاسی داخلی و خارجی و قیمت های جهانی می توانند در روند این حرکت موثر واقع شوند.

401

کد خبر: 843152

وب گردی

وب گردی