اسلامی: هدف اصلی دشمن ایجاد شکاف میان مردم با مسئولان است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آگاه سازی عمومی بهترین سلاح دربرابر جنگ روانی دشمن است.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ضمن اشاره به تلاش برای سلب اعتماد از مسئولان توسط رسانه های دشمن گفت: اعتماد یکی از ارکان سرمایه اجتماعی است و صیانت از این سرمایه را باید بخشی از جنگ نرم دانست.

مسئول رسانه های حزب مؤتلفه اسلامی، کم توجهی به پیامدهای برخی شایعات را یکی از نقاط ضعف دستگاه های انقلابی دانست و اظهار داشت: دوره درمان کردن با بی توجهی گذشته است؛ اگرچه نباید به شایعات دشمن دامن زد و با جوابیه های ناشیانه در نشر آن یار کمکی دشمن نگشت، اما با گسترش شبکه های مجازی و افزایش سرعت انتقال اطلاعات، دیگر نمی توان تصور کرد با نادیده گرفتن شایعات دشمن می توان آن را درمان کرد.

وی افزود: آگاه سازی عمومی در مقابل جنگ روانی دشمن الزاما همراه با نشر اصل شایعه نیست؛ می توان با دادن اطلاعات بهنگام به افکار عمومی، به طور غیرمستقیم دروغ های رسانه های مزدور را رسوا کرد.

اسلامی خاطر نشان کرد: هدف اصلی دشمن ایجاد شکاف میان مردم با مسئولان است؛ چون به خوبی دریافته اند که آنچه تمام توطئه های پس از انقلاب را از کودتا و جنگ گرفته تا تحریم و نفوذ را خنثی کرده است، همبستگی مثال زدنی مردم با اصل نظام است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تکنیک دروغ بزرگ را یکی از ابزارهای رسانه های دشمن دانست و افزود: گاهی دروغ آن قدر بزرگ است که مسئول مربوطه هیچ نیازی برای تکذیب احساس نمی کند؛ حال آنکه متخصصان جنگ روانی صهیونیستی که پشتیبان چنین رسانه هایی هستند، با روش هایی همچون تسطیح، همانند‌سازی و برجسته‌سازی ادعای دروغین خود را به رنگ واقعیت عرضه می کنند.

وی یادآور شد: در چنین رویکردی، سکوت خبری جریان هدف مطلوب ترین حالت برای تشویش و مرعوب کردن حامیان نظام، تهییج افکار عمومی و باز بودن عرصه برای تداوم ترور شخصیت ها می گردد.

اسلامی به عنوان نمونه به شایعات اخیر درباره فرزند رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: روزهای متوالی رسانه های نشان دار دشمن که حتی از انتشار اخبار حمایتی برای داعش هم ابایی نداشتند، به خبرسازی مشغول بودند و اطلاعات اولیه نیز در این خصوص در دست علاقه مندان نظام نبود. حال آنکه انتظار می رفت با روش هایی ساده دروغ بودن ادعاها برای افکار عمومی ملموس گردد.

303

کد خبر: 843203

وب گردی

وب گردی