۳۰ درصد تاسیسات آب کشور به بازسازی نیاز دارد

سرپرست وزارت نیرو گفت: ۳۰درصد از تاسیسات آب و برق استان‌ها نیاز به بازسازی و بهسازی دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ستار محمودی صبح امروز در مراسم افتتاح فاز دوم تصفیه خانه کرج اظهار کرد: بدون شک برای بازسازی این تاسیسات به برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار مناسب نیاز داریم.


او ادامه داد: ایران جزء کشورهای کم آب جهان است؛ به همین دلیل باید فرهنگ مصرف بهینه و خودداری از اسراف آب در جامعه نهادینه شود.


سرپرست وزارت نیرو توضیح داد: منابع آبی باید بر مبنای نیازها توزیع شود؛ به طوری که هیچ استانی در حقش اجحاف نشود و فدای استان دیگری نشود.


محمودی در ادامه با اشاره به موقعیت استان البرز اظهار کرد: باید جایگاه البرز با توجه به ویژگی‌های خاص جمعیتی و جغرافیایی آن حفظ شود.
سرپرست وزارت نیرو با اشاره به افتتاح فاز دوم تصفیه خانه کرج ابراز کرد: با اجرای این طرح گام اساسی برای استفاده بهینه از پساب فاضلاب برداشته شده است.


سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: اکنون از 262 روستای بالای 20 خانوار البرز 155 روستا آبرسانی شده است. در حال حاضر 98 درصد جمعیت روستایی استان در این روستاها ساکن هستند.


محمودی افزود: اکنون جغرافیای آبی استان‌های البرز، تهران و قزوین یکپارچه است و تقسیم آب از مرز جغرافیایی این استان‌ها به تناسب شاخص‌های شهری و روستایی منطقه انجام شود.


او خاطرنشان کرد: اکنون شرایط البرز در زمینه آب بهتر از سایر استان‌های کشور است؛ هر چند البرز دارای مشکل کم آبی است اما تنش‌های آن کمتر از برخی استان‌های دیگر است.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 843220

وب گردی

وب گردی