وای‌فای رایگان، پیشنهاد وزیر به اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشنهاد به اپراتورهای اینترنتی برای ارائه خدمات اینترنتی تا حجم معین، کاهش بار روی شبکه اپراتورهای همراه و بهبود کیفیت شبکه همراه در مراکز تجمع مردم را از مزایای این طرح دانست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به گفته‌های پیشین خود درباره ارائه وای‌فای رایگان، اظهار کرد: به اپراتورهای اینترنتی پیشنهاد کردم در اماکن عمومی مانند پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، ورزشگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و اماکن مذهبی، خدمات اینترنتی را تا حجم معینی از طریق توسعه شبکه‌های وای‌فای به صورت مجانی در اختیار مردم قرار دهند.


او با تاکید بر فایده‌های طرح ارائه وای‌فای رایگان خاطرنشان کرد: این کار هم برای آنها یک تبلیغ موثر است و هم در درازمدت باعث افزایش درآمد برای آنهاست و همچنین با کاهش بار روی شبکه اپراتورهای همراه باعث بهبود کیفیت شبکه همراه در مراکز تجمع مردم خواهد شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش این اماکن عمومی برای پیاده‌سازی طرح وای‌فای رایگان اشاره و بیان کرد: البته این مهم نیازمند حمایت ویژه مدیران این اماکن عمومی و به اشتراک‌گذاری مکان لازم و برق برای نصب تجهیزات ارائه سرویس است، چرا که برقراری این خدمت باعث رفاه بیشتر بازدیدکنندگان از این مراکز عمومی خواهد شد.


او همچنین با تاکید بر نقش اپراتورها گفت:‌ انتظار دارم اپراتورها لیست مراکز پوشش داده در این طرح را از طریق وب‌سایت خود به اطلاع عموم مردم برسانند و همچنین به این مهم نیز توجه کنند که ایران صرفا تهران نیست.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 843266

وب گردی

وب گردی