صادرات غلات روسیه به ایران ۳۰ درصد افزایش یافت

صادرات گندم، گندم سیاه و ذرت روسیه به ایران از طریق بندر تجاری ماخاچ قطعه در نه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ با رشدی حدودا ۳۰ درصدی به ۲۲۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی وزارت کشاورزی و مواد غذایی داغستان روسیه اعلام کرد، میزان صادرات گندم، گندم سیاه و ذرت روسیه به ایران از طریق بندر تجاری ماخاچ قطعه در نه ماهه نخست سال 2017 با رشدی حدودا 30 درصدی به 220 هزار تن رسیده است.

این گزارش حاکی است: «در نه ماهه نخست امسال یش از 220 هزار تن گندم، گندم سیاه و ذرت از طریق بندر تجاری ماخاچ قلعه روسیه به ایران صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی رشدی حدودا 30 درصد را نشان می دهد.»

این وزارتخانه خاطرنشان کرده که انتظار می رود میزان صادرات غلات روسیه از طریق بندر ماخاچ قلعه بیش از این نیز افزایش یابد.

بر اساس گزارش هایی که پیشتر منتشر شده، روسیه قصد دارد حدود 45 میلیون تن غلات شامل 30 میلیون تن گندم صادر نماید. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون روسیه بیش از 10 میلیون تن غلات صادر کرده که نسب به مدت مشابه سال گذشته رشدی 34 درصدی را نشان می دهد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 843433

وب گردی

وب گردی