امضای دو تفاهمنامه نفتی مشترک ایران و روسیه

بر مبنای ۲ تفاهم‌نامه‎ای که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک‎اویل امضا شد، مطالعه مشترک در نواحی خزر جنوبی و دشت‎آبادان در دستور کار ۲ شرکت قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ایران و روسیه در مطالعه نفتی نواحی خزر جنوبی و دشت‎آبادان همکاری می‎‏کنند.

بر مبنای 2 تفاهم‌نامه‎ای که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک‎اویل امضا شد، مطالعه مشترک در نواحی خزر جنوبی و دشت‎آبادان در دستور کار 2 شرکت قرار گرفته است.

مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: مجری مطالعات در هر 2 تفاهم‌نامه امضا شده، این مدیریت خواهد بود و شرکت نفت خزر به عنوان همکار طرف ایرانی، مدیریت اکتشاف را در مطالعات مربوط به بخش دریای خزر همراهی می‎‏کند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک اویل روسیه، شامگاه سه‌شنبه در حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و واگیت الکپروف، مدیرعامل لوک اویل و پیش از آغاز دیدار دو جانبه آنان در مسکو، 2 تفاهمنامه همکاری مطالعاتی امضا کردند که بر اساس اعلام مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت به عنوان مجری مطالعات طرف ایرانی، مطالعه خزر جنوبی و دشت آبادان، محور این همکاری مشترک خواهد بود.

نوزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) صبح امروز (چهارشنبه، 12 مهرماه) به ریاست الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه برگزار شد. ریاست دوره‌ای مجمع کشورهای صادرکننده گاز امسال (2017) به عهده روسیه بوده، از این رو مسکو میزبان نشست نوزدهم وزارتی این مجمع بود.

402

کد خبر: 843435

وب گردی

وب گردی