«عطر عربی» فردا نقد و بررسی می‌شود

مجموعه داستان «عطر عربی» با موضوع مدافعان حرم فردا در فرهنگسرای انقلاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای انقلاب، مجموعه داستان «عطر عربی» با موضوع مدافعان حرم و با انتخاب زنده یاد فیروز زنوزی جلالی، همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید سردار حسین همدانی فردا شنبه ۱۵ مهر در فرهنگسرای انقلاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

«عطر عربی» شامل ۱۴ داستان کوتاه به انتخاب زنده‌یاد فیروز زنوزی‌جلالی است که در ۲۲۸ صفحه توسط انتشارات موسسه شهرستان ادب منتشر شده است. نویسندگان این داستان‌ها، به زندگی مدافعان حرم در میدان جنگ و بیرون از میدان پرداخته‌اند.

چگونگی حضور در میدان جنگ؛ مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون این دفاع مقدس؛ تاثیرات حضور در جنگ بر زندگی خانواده‌های رزمندگان مدافع حرم؛ مسائل محور مقاومت و به طور کلی زندگی و زمانه مدافعان حرم درون‌مایه اصلی این داستان‌ها هستند. «عطر عربی» آخرین یادگار فیروز زنوزی جلالی برای ادبیات داستانی ایران است. این مجموعه را این نویسنده دو ماه پیش از درگذشت، در مقام دبیر مجموعه بازخوانی و تأیید کرد.

در این برنامه که سومین نشست از سری نشست های «رصد صبح» است، مصطفی جمشیدی، علی محمد مودب، علی اصغر عزتی پاک و... حضور داشته و درباره این اثر سخنرانی خواهند کرد. اجرای این برنامه نیز به عهده میلاد عرفان پور خواهد بود.

این نشست با همکاری بنیاد فرهنگی صبح قریب و فرهنگسرای انقلاب، فردا شنبه ۱۵ مهر از ساعت ۱۶ در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.

502

کد خبر: 843454

وب گردی

وب گردی