خشم کاخ سفید از معامله جدید عربستان با روسیه

سخنگوی کرملین با ارائه گزارشی در خصوص گفتگوی همه جانبه روسیه و عربستان، هر گونه نگرانی در خصوص همکاری نظامی دو کشور را بی اساس خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، روز چهارشنبه بود که پادشاه عربستان طی اولین سفر یک پادشاه سعودی به روسیه در راس هیاتی بلند پایه وارد مسکو شد و روز پنج شنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه پیرامون مسائل مهمی از جمله خرید تجهیزات نظامی، تثبیت قیمت جهانی نفت، و همچنین جنگ داخلی سوریه به گفتگو پرداخت.

در همین حال سخنگوی کرملین با تایید گفتگوهای هر دو رهبر در خصوص همکاری های نظامی تاکید کرد که توسعه روابط نظامی بین این دو کشور تهدیدی برای هیچ کشور دیگری نیست و هرگونه نگرانی پیرامون این برنامه، بی اساس است.

برخی گزارش ها نیز از امضای یادداشت تفاهم دو جانبه بین سازمان صادرات تجهیزات نظامی روسیه و صنایع نظامی عربستان در خصوص خرید و بومی سازی تجهیزات نظامی در روز پنجشنبه خبر دادند.

همچنین "دیمیتری روگوزین" معاون نخست وزیر روسیه از علاقه ریاض به خرید سیستم موشکی اس-۴۰۰ پرده برداشت اما اذعان نمود که این توافق هنوز نهایی نشده است.

در واکنش به این گزارش ها واشنگتن نیز نگرانی خود را از معامله مسکو و ریاض بر سر سیستم موشکی ابراز نمود. لازم به ذکر است که اوایل سال جاری دولت سعودی محموله ای نظامی به ارزش ده ها میلیارد دلار را از آمریکا خریداری کرده بود.

کد خبر: 843475

وب گردی

وب گردی