تحقق توسعه روستایی در گرو برنامه‌ریزی علمی بلندمدت

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: روستائیان دیروز درحماسه دفاع مقدس وامروز در عرصه های تولید واشتغال نقش بی بدیلی را ایفا می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی، با بیانیه ای به مناسبت ۱۵ مهر روز" ملی روستا وعشایر" با تبریک این روز،بر لزوم توجه به مناطق روستایی و عشایری در راستای توسعه تولید و اشتغال پایدار تاکید کرد.

دربخشی از بیانیه آمده است، در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به بستر و زمینه سازی اقتصاد روستایی و همچنین نقش روستاها به عنوان کانون های تولید وارزش آفرینی، صنایع تبدیلی و فضای کسب وکار شده است.

حاجی‌بابایی رویکرد سند برنامه ششم در بخش روستایی را توجه به تتبیت جمعیت روستائیان ومهاجرت معکوس به روستاها می‌داند.

دربیانیه حاجی بابایی آمده است که، برای تحقق توسعه روستایی باید، برنامه ریزی های علمی بلندمدت و میان مدت از جمله توجه سرمایه گذاری ومدیریت کارآفرینی مناطق خلاق و نواحی صنعتی روستایی دانش بنیاد ومحصولات ارگانیگ، گردشگری و بازارهای روستایی با رهیافت شبکه ای ودرآمد زایی، تخصص یابی در مکان‌های روستایی وشناسایی مزیت ها وکارکردهای منطقه ای وملی روستاها ومناطق عشایری در اولویت قرار گیرند.

متن بیانیه دکتر حمیدرضا حاجی بابایی به مناسبت روز ملی روستا:

بسم الله الرحمن الرحیم

روستا به عنوان نخستین مرکز تجمع انسانها و یکی از مهم ترین خاستگاه تمدن بشری از دیرباز رکن اساسی در حفظ توان اقتصادی و پشتوانه استقلال سیاسی وامنیتی در جوامع مختلف محسوب می شود.

روستائیان و عشایر نیروهای تولید کننده ،که سهم عمده ای را در توسعه واشتغال پایدار کشور ایفا می کنند.

روستاها به عنوان قاعده نظام‌های اجتماعی از نظر سکونت و فعالیت ملی، نقش مهمی در تولید و توسعه ملی ایفا می‌کنند ومی توانند نقش بی بدیلی در توسعه منطقه ای وملی داشته باشند.

از سوی دیگر دل پاک و روح با صفا و ایثار وفداکاری،وطن دوستی،استحکام خانواده،احترام به بزرگترها،اخلاق وایمان ،ویژگی بارز ،روستائیان است که در پیوند سنت و مدرنیته تقویت و منشاء ظهور و بروز فضائل اخلاقی با نگاه نو به پتانسیل ها و ظرفیتهای روستاهای کشور باشد.

در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به بستر وزمینه سازی تحقق اقتصاد مقاومتی ،همچنین نقش روستاها به عنوان کانون های تولید وارزش آفرینی،صنایع تبدیلی و فضای کسب وکار شده است.

رویکرد اصلی برنامه ششم توسعه اقتصادی ،فرهنگی و سیاسی و اجتماعی روستاها در راستای تثبیت جمعیت روستائیان و مهاجرت معکوس به روستاهاست.

بی شک جایگاه روستائیان دیروز در حماسه دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید گلگون کفن و امروز در اشتغال و تولید ،موجب نام گذاری روزی بنام روستائیان وعشایر ،به منظور تجلیل از نقش آنها ،در حماسه های مقاومت و پایداری و تولید ملی و همچنین معرفی دستاوردها وفعالیت مهم در حوزه مختلف از تولید و اشتغال جوانان شده است.

با گرامیداشت روز ملی روستا وتبریک این روز به ملت بزرگ ایران به ویژه روستائیان عزیز،دهیاران و شورای های اسلامی روستاها،امیدوارم با برنامه ریزی صحیح از جمله توجه به سرمایه گذاری و مدیریت کارآفرینی مناطق خلاق و نواحی صنعتی روستایی دانش بنیاد و محصولات ارگانیک،گردشگری وبازارهای روستایی با رهیافت شبکه ای و درآمدزایی،تخصص یابی مکان های روستایی وشناسایی مزیت ها وکارکردهای منطقه ای وملی روستاها ومناطق عشایری شاهد تحقق اهداف توسعه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،با توجه خاص به تلاش،همت و مشارکت،امنینت روستائیان و عشایر دلیر و سخت کوش میهن عزیزمان جمهوری اسلامی ایران باشیم.

402

کد خبر: 843512

وب گردی

وب گردی