رهاسازی ١١٣ خودرو از برف/تخلیه آب از 205 واحد مسکونی

رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح جزئیات امدادرسانی به استان های سیل زده و گرفتار در برف و کولاک پرداخت.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به عملیات برف و کولاک از ١٢ الی ١٥ مهر پرداخت و گفت: ٤ استان کشور شامل آذربایجان شرقی،اردبیل،مازندران و زنجان متاثر از برف و کولاک بودند.

وی ادامه داد: تا کنون به ١٧محور،روستا و مناطق عشایرنشین و هزار و 507 نفر از هموطنان امدادرسانی شده است همچنین 398 نفر اسکان ضروری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران در 31 تیم(98 نفر) موفق به رهاسازی 113 خوردو از برف شدند، سایر خدمات امدادی مانند ٢٧٥ تخته پتو،٦٠کیلوگرم نایلون،٣٦شعله والور ، هزار و 186 قوطی کنسرو و هزار و 195 قرص نان میان هموطنان متاثر از برف و کولاک توزیع شد.

وی بیان کرد: در حال خاضر امدادرسانی درمناطق عشایرنشین شهرستان اهر آذربایجان شرقی ادامه دارد.

سلیمی در ادامه با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از ١٠ الی ١٥ مهر پرداخت و گفت: ٣استان کشور شامل گیلان،مازندران و اردبیل تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

تحلیه آب از 205 واحد مسکونی

به گفته وی، تا کنون به ١٩شهر و روستا و هزار و 12 نفر از هموطنان امدادرسانی شده همچنین 41 نفر نیز اسکان ضروری داده شدند. سایر خدمات ١٤تخته پتو و 263 کیلوگرم نایلون میان سیل زدگان توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران در 59 تیم(235 نفر) با استفاده از 48 دستگاه پمپ و لجن کش، موفق به تخلیه آب از ٢٠٥ واحد مسکونی شدند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در شهرستان های لنگرود و رودسر استان گیلان ادامه دارد.

701

کد خبر: 843541

وب گردی

وب گردی