مدیریت بهینه منابع سازمانی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی خدمتی ملی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: مدیریت بهینه منابع سازمانی، مصرف بجای آب و برق و گاز و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و ذخیره ارزی در دانشگاه آزاد اسلامی خدمتی ملی در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، سید علی ابطحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در جلسه اعضای هیأت رئیسه از همدلی، انسجام و مشارکت همه جانبه معاونان در مسیر اهداف و استراتژی‌های دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره دندانپزشکی که اواخر شهریور ماه سال جاری برگزار شد، گفت: عملکرد اثر بخش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی و کسب موفقیت‌های پی در پی در آزمون‌های جامع کشوری موجب سربلندی و پذیرش مدرک فارغ التحصیلان برای ادامه تحصیلات تکمیلی در کشورهای توسعه یافته‌ای همچون کانادا و جذب دانشجوی ایمپلنت در مقطع دستیاری شده است.

ابطحی با تاکید بر اینکه این رویداد علمی برگ زرینی بر افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: عامل اصلی این موفقیت تفکر جمعی و همبستگی کامل بین مسئولان ارشد و بدنه دانشکده دندانپزشکی است که جایگاه فعلی آن را به یک قطب علمی در سراسر کشور تبدیل کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: مدیریت بهینه منابع سازمانی، مصرف بجا آب و برق و گاز و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و ذخیره ارزی در دانشگاه آزاد اسلامی یک خدمت ملی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی یعنی پیدا کردن روشهای نوآورانه برای استفاده بهتر از منابع محدود است، گفت: دانشگاه به عنوان یک پایگاه علمی و تحقیقاتی می‌تواند با بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه در این مسیر منشاء انقلاب علمی باشد.

ابطحی با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای هیات علمی برای طراحی، تجهیز و جایگزینی یونیت‌های دندانپزشکی از ساکشن‌های آبی به ساکشن‌های بادی به استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به فکر استفاده درست از منابع دانشگاه باشند و در این راستا پیروی کامل از سیاست‌های کلان دانشگاه و رعایت دستورالعمل و قوانین مالی و اداری یک ضرورت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تاکید کرد: برای تجهیز و خرید لوازم پزشکی مورد نیاز آزمایشگاه و بیمارستان‌های تابعه اجازه نداریم از قوانین و مقررات مالی و اداری دانشگاه خارج شویم و تمام تصمیم‌گیری‌ها برای هزینه کرد اعتبارات باید بر اساس دستورالعمل و در چارچوب قوانین مالی و اداری باشد.

ابطحی با اشاره به ابلاغ نمودار سازمانی کلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چارت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کاهش هزینه‌ها، تحول و چابک سازی ساختار، استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی، تسهیل و تسریع در امور است و بر این اساس طبعاً تغییراتی در راه است، ولی هیچ فرد شاغلی در دانشگاه خارج از چارت مصوب مازاد نمی‌ماند و طبق سیاستگذاری‌های انجام شده هیچ نیروی جدیدی به جز اعضاء هیات علمی وارد سیستم اداری و استخدامی دانشگاه علوم پزشکی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای در جهت ساماندهی و جذب نیروهای مازاد در حوزه‌های مختلف دانشگاه و مراکز درمانی تابعه تشکیل شده است، گفت: مطالعات اولیه و اقدامات مفیدی در این زمینه انجام شده است که شرایط عملیاتی شدن آن در اولویت و در دستور کار اعضاء هیات رئیسه قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که درحرکت رو به جلو دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به جرگه دانشگاه های نسل سوم ( کارآفرین) و در مسیر تبدیل دانشگاه علوم پزشکی به یک دانشگاه برتر، معتبر و رقابت پذیر در عرصه ملی و بین‌المللی همه باید با ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی به همدیگر کمک کنیم و در این میان اعضای هیات علمی دانشگاه بزرگترین سرمایه و پشتوانه هستند.

در این نشست که با حضور شوشتریان معاون آموزشی، فاطمی معاون دانشجویی و فرهنگی، هاشمیان معاون پژوهشی، عسگری معاون مالی و اداری، کمیلی معاون درمان، روسای دانشکده‌ها و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در سالن کنفرانس دانشکده دندانپزشکی برگزار شد هریک از معاونان با ارائه نظرات خود به بحث و بررسی پیرامون مسائل جاری دانشگاه پرداختند.

کد خبر: 843631

وب گردی

وب گردی