همه مردم لندن در معرض «ذرات سمی» هوا هستند

سازمان بهداشت جهانی هشدارداد: هرکسی که در لندن زندگی می‌کند اکنون در معرض سطوح خطرناکی از «ذرات سمی» هواست که می‌تواند مشکلات جدی‌ برای سلامت به وجود آورد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد هر کسی که در لندن زندگی می‌کند اکنون در معرض سطوح خطرناکی از "ذرات سمی" هواست که می‌تواند مشکلات جدی‌ برای سلامت به وجود آورد؛ مردم لندن در معرض آسم، برونشیت، تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی‌های مختلف تنفسی هستند.

دانشمندان علوم پزشکی دانشگاه لندن، نسبت به آسیب‌هایی که آلودگی هوا به شُش کودکان می‌رساند هشدار داده‌اند؛ این در حالیست که میزان آلودگی در لندن از حد تعیین شده توسط قوانین اروپایی تجاوز کرده است.

نتایج یک نظرسنجی که از خانواده‌های لندنی صورت گرفته نشان می‌‌دهد، 68 درصد آنها از تنفس کودکانشان در این هوای آلوده نگران هستند.

نتایج یک مطالعه در سال گذشته نیز نشان داد، خیابان آکسفورد به دلیل تردد بیش از حد اتوبوس‌های شهری از نظر میزان دی اکسید نیتروژن، آلوده‌ترین جای دنیاست و بر اساس بررسی‌های جدید، اکنون هر فردی که در لندن زندگی می‌کند در معرض خطر است.

مرکز تحقیقات هوای لندن می‌گوید، لندن تا سال 2025 نمی‌تواند حد مجاز اروپایی آلودگی هوا را رعایت کند و این در شرایطی است که سالانه 29 هزار نفر در این شهر به علت هوای آلوده دچار مرگ زودرس می‌شوند.

شهردار لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کاهش "ذرات سمی" هوا به منظور رعایت دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی، نیازمند تغییر در مسیر استفاده از خودروهای شخصی، افزایش دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین فناوری‌های جدید مانند ماشین‌های الکتریکی است».

براساس گزارش سال 2014 سازمان بهداشت جهانی، حدود هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا در سال 2012 جان خود را از دست داده‌اند که این رقم دو برابر پیش‌بینی‌هاست.

701

کد خبر: 843702

وب گردی

وب گردی