توجه به دنیا آفت علم و عالمان

آیت الله مکارم شیرازی توجه به دنیا و مقام و منصب، بی عملی و غرور را آسیب جدی علم و عالمان خواند و از طلاب و فضلای حوزه خواست به شدت از آن پرهیز کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله مکارم شیرازی امروز در گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف ایشان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و معرفی افراد برگزیده، با اشاره به آسیب های متعدد برای علم و عالمان، توجه به دنیا و مقام و منسب، علم بدون عمل و غرور را از مهمترین آن ها دانست و افزود: هرکس گرفتار این بلاها شود به شدت آسیب می بیند.

وی با اشاره به گزارش فعالیت های ارائه شده مراکز حوزوی شش گانه تحت اشراف و ابراز خرسندی از این فعالیت ها بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر کمی و کیفی برنامه های آنها تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی انتشار فعالیت های علمی، تخصصی و تبلیغی این مراکز را در جهت تبلیغ فرهنگ و معارف اهل بیت و مکتب تشیع، کاری اساسی و باعث تشویق دیگر مراکز حوزوی، آگاهی افراد خارج حوزه از این فعالیت ها و اثبات فعالیت حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام و فعال در متن امور اساسی اسلامی دانست و بر ضرورت گسترش آن تاکید کرد.

در این مراسم مسئولان حوزه علمیه امام کاظم، مرکز تخصصی فقه حوزه علمیه امام کاظم، مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن، شیعه شناسی، موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسه اهل بیت، و مدرسه عالی فقه و اصول گزارشی از فعالیت ها و برنامه های در حال اجرا بیان کردند.

در پایان این مراسم از طلاب و فضلای برگزیده این مراکز تجلیل شد.

902/900

کد خبر: 843746

وب گردی

وب گردی