کشف بیش از 21 تن مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از کشف و ضبط بیش از ۲۱ تن انواع مواد مخدر طی شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، «مجید شجاع»، امروز(15 مهرماه)، در صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی در خراسان‌جنوبی با مردمی متدین و ولایت‌مدار قطعاً مأموریت همکاران را چند برابر می‌کند، افزود: خدمت به مردم جایگاه و ارزشی دارد که باید آن را قدر بدانیم.

فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۸ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته شده است که تعداد ۸۰ هزار تماس عملیاتی شده که ۳۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شجاع ادامه داد: سامانه ۱۹۷ یکی دیگر از پل‌های ارتباطی نیروی انتظامی با مردم است که هفت درصد رشد تماس در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.

وی با بیان این‌که طی شش ماهه نخست امسال، بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده است، تصریح کرد: ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز با ۱۰ درصد افزایش در شش ماهه نخست سال جاری کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در مجموع سرقت‌های استان هفت درصد رشد را داشته‌ایم، اظهار کرد: عمده سرقت‌های استان مربوط به سرقت خودرو با ۸۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل بوده است.

کاهش 10 درصدی سرقت از منازل در خراسان‌جنوبی

شجاع با بیان این‌که سرقت از منازل در استان ۱۰ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته داشته است، افزود: جرایم رایانه‌ای نیز در استان نسبت به سال گذشته رشد ۹۲ درصدی را داشته است.

وی با اشاره به این‌که در شش ماهه نخست امسال حدود ۱۵ هزار شماره‌گذاری و نقل و انتقالات خودرو و موتورسیکلت را در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: هم‌چنین در این مدت ۱۳ هزار گذرنامه و ۷۷۰ گواهینامه صادر شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که عمده تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد، یادآور شد: طی شش ماهه نخست امسال، 1816 نفر نیز به واحدهای مددکاری مراجعه داشته‌اند که ۸۳ درصد از این پرونده‌ها به مصالحه منجر شده است .

902/900

کد خبر: 843760

وب گردی

وب گردی