تمام دانشجویان روزانه دانشگاه تهران در خوابگاه اسکان داده شدند

تعدادی از دانشجویان شبانه دانشگاه تهران در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی به عدم اختصاص خوابگاه به آنها اعتراض داشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها که با حضور رئیس جمهور، سرپرست وزارت علوم و وزیر بهداشت در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد تعدادی از دانشجویان به مسئولین همراه وزیران اعتراض کردند که یکی از این اعتراضات به عدم تخصیص خوابگاه بود.

تعدادی از دانشجویان دختر دوره شبانه مقطع کارشناسی ورودی سال 95 دانشگاه تهران که پشت درب های تالار علامه امینی تجمع کرده بودند به وضعیت نامشخص اسکان خود اعتراض داشتند

این دانشجویان تاکید داشتند که زمان پذیرش در دانشگاه در دفترچه راهنما موضوع ارائه خوابگاه به این دانشجویان مطرح نشده بود اما مسئولان دانشگاه در هنگام ثبت نام به این دانشجویان اعلام کرده بودند که در صورت خالی ماندن ظرفیت خوابگاهی این افراد نیز اسکان داده می شوند.

تعدادی از این دانشجویان عنوان کردند که سال گذشته خوابگاه به آنها اختصاص داده شده اما در سال تحصیلی جاری دانشگاه اعلام کرده است که خوابگاهی به آنها تعلق نمی گیرد.

حسن بهنژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اعتراض دانشجویان گفت: خوابگاه اختصاص تنها به دانشجویان روزانه تعلق می گیرد و این موضوع در دفترچه آزمون سراسری نیز اعلام شده بود، و امسال برای اولین بار قبل از آغاز سال تحصیلی ما تمام دانشجویان روزانه خود را در خوابگاه های متلعق به دانشگاه اسکان دادیم و از این بابت الحمدالله مشکلی نداشتیم.

وی عنوان کرد: طی چند روز آینده ظرفیت محدودی از خوابگاه های این دانشگاه که باقی مانده است، را به دانشجویان ایثارگر ۵۰ درصد به بالا اختصاص می دهیم؛ همچنین بخشی از این ظرفیت محدود نیز به دانشجویانی که از سوی کمیته های مختلف حمایت می شوند اختصاص داده می شود.

بهنژاد اظهار داشت: سال گذشته نیز بر همین مبنا عمل شده است ولی اگر در خوابگاه های این دانشگاه ظرفیت خالی وجود داشته باشد حتما به دانشجویان شبانه نیز خوابگاه اختصاص خواهیم داد.

کد خبر: 843833

وب گردی

وب گردی