از سه شنبه به بعد بارش‌ها  ادامه خواهد داشت

کارشناس هواشناسی گفت: دوشنبه در کل کشور جوی آرام خواهیم داشت، اما از سه شنبه باید منتظر بارش‌های جدیدی باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما ،محمداصغری درباره آخرین وضع هواشناسی افزود: امروز موج جدیدی از بارش‌ها از سمت غرب به کشور رخنه می‌کند.

وی گفت: امروز صبح ابرهای باران زا در کرمانشاه و همدان ظاهر شدند که هر چند این موج عمیق نیست، اما استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان و البرز باید منتظر بارش باشند.

کارشناس هواشناسی افزود: هرچند که هوا در مقایسه با قبل خنک‌تر شده است، اما در چند روز آینده با افزایش دما سروکار داریم و در این هفته هرچه به پیش می‌رویم با توجه به حاکمیت شرایط جنوبی، هوا به حالت عادی (افزایش دما) بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در واقع زنجان نسبت به روز قبل ۸ درجه گرم‌تر شده است، قزوین ده درجه و کرج نیز ۸ درجه افزایش دما را تجربه خواهند کرد؛ اما در نوار شرقی کشور مانند بجنورد، بیرجند، مشهد و زاهدان این افزایش دما با یک روز تاخیر یعنی از فردا شروع خواهد شد.

اصغری گفت: بارش‌ها از شنبه و یکشنبه در غرب و نوار غربی حتی در بخش‌های مرکزی شروع خواهد شد که بستر برای وقوع بارش میسر است، اما این موج روز یکشنبه کشور را ترک خواهد کرد.

وی افزود: دوشنبه در کل کشور جوی آرام خواهیم داشت، اما از روز سه شنبه باید منتظر بارش‌های جدیدی باشیم و بیشترین تاثیر بارش‌ها این بار در نوار غربی دریایی خزر خواهد بود و تا پایان هفته باید با شدت و ضعف منتظر بارش‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در واقع پیش می‌شود که از سه شنبه به بعد بارش‌ها در کرانه‌های دریایی خزر شروع شود و کم کم این شرایط به شمال غرب و شمال شرق کشور سرایت کند.

کارشناس هواشناسی گفت:در تهران نیز بعد از ظهر امروز ابرهای باران زا ظاهر خواهند شد و امشب شاهد بارندگی خواهیم بود، بارش نیز توام با رعد و برق و صاعقه خواهد بود.

705

کد خبر: 843850

وب گردی

وب گردی