تظاهرات گسترده در مادرید و بارسلون در حمایت از حفظ تمامیت ارضی اسپانیا

هزاران نفر از حامیان حفظ تمامیت ارضی اسپانیا در خیابان‌های مادرید و بارسلون تجمع و مخالفت خود را با همه پرسی استقلال ایالت کاتالونیا اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر از مردم اسپانیا برای حمایت از تمامیت ارضی کشورشان در خیابان‌های مادرید و بارسلون دست به راهپیمایی زدند.

اکنون دو راهپیمایی بزرگ در مادرید در حال انجام است. حامیان وحدت اسپانیا در «میدان کلومبوس» تجمع کرده اند. همچنین تظاهرات دیگری در حمایت از گفتگو و مصالحه میان اسپانیا و کاتالونیا در بخش دیگری از مادرید در حال برگزاری است.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به اسپوتنیک گفت: «ما به خیابان‌ها آمده‌ایم تا سیاستمداران را به مذاکره برای یافتن راه حلی سیاسی دعوت کنیم و بگوییم لازم است گفتگوها آغاز شود.»

گردهمایی دیگری نیز در میدانی در نزدیکی کاخ دولت کاتالونیا تشکیل شده است.

یک کاربر اسپانیایی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «اروپا، شهروندان در مادرید و بارسلون پیامی برای شما دارند: ما به انجام فوری گفتگوها نیاز داریم.»

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا در روز یکشنبه هفته گذشته و علی‌رغم غیرقانونی خوانده شدن آن از جانب دولت مرکزی، برگزار شد. نتایج رسمی این نظرسنجی نشان می‌دهد 90.18 درصد، معادل 2.28 میلیون رای‌دهنده، حامی جدایی کاتالونیا از اسپانیا بوده اند. سطح مشارکت در این همه‌پرسی بیش از 43 درصد اعلام شده است. روز سه‌شنبه، پادشاه اسپانیا اقدامات دولت کاتالونیا را غیرقانونی خواند و آن را «خیانتی غیر قابل قبول» معرفی کرد.

انتظار می‌رود دولت کاتالونیا در روز 10 اکتبر جلسه برگزار کند که در طی آن ممکن است روند جدایی کاتالونیا از اسپانیا آغاز شود.

کد خبر: 843899

وب گردی

وب گردی