دوربین گوشی را به موتور جستجو تبدیل کنید

گوگل همراه با معرفی گوشی جدیدش موسوم به "Pixel 2" یک موتور جستجوی تصویری معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، با این که گوگل اخیرا سخت‌افزارهای جدید و متنوعی ارائه کرده، اما نرم‌افزار موتور جستجوی تصویری این شرکت به نام "لنز" جالب‌ترین آنها است.

در میان ارائه‌های جدید، لنز گوگل، یک موتور جستجوی تصویری است که در گوشی جدید "Pixel 2" بارگذاری می‌شود.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، این ویژگی را برای اولین بار در ماه مه معرفی کرد، اما نحوه عملکرد آن اکنون توضیح داده شده است.

گوگل می‌گوید که در حال حاضر، "لنز" فقط "پیش نمایش" است و گوگل در آینده یک نسخه بتا ارائه خواهد کرد.

از آنجایی که "لنز" تنها در "پیکسل 2" قابلیت استفاده دارد، اکثر مردم نمی‌توانند آن را تجربه کنند. اما "لنز" با این وجود باز هم یک ویژگی هیجان انگیز است.

"لنز" اساسا مانند یک ذره بین هوشمند عمل می‌کند. با استفاده از دوربین گوشی می‌توانید چیزهایی مانند آثار هنری، نشانه‌ها و فیلم‌ها را جستجو کنید.

همه کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را روی شی مورد نظر متمرکز کنید و دکمه "لنز" را در برنامه دوربین خود فشار دهید. "لنز" پس از آن می‌تواند شناسایی آنچه شما آن را دنبال می‌کنید انجام داده و اطلاعات مربوطه را برای شما مهیا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب "لنز" این است که شما می‌توانید آن را روی چیزی مانند آگهی بگیرید و برنامه به طور خودکار آدرس اینترنتی، آدرس ایمیل یا شماره تلفن مربوطه را بدون نیاز به اینکه به صورت دستی آن را تایپ کنید برای شما نمایش می‌دهد.

یا برای مثال اگر یک آدرس ایمیل را با لنز اسکن کنید گوگل مستقیما امکان فرستادن ایمیل به آن آدرس را با استفاده از سرویس Gmail برای شما فراهم می‌کند.

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد ویژگی‌های لنز را به طور مداوم اضافه کند، از جمله قابلیت استفاده از لنز در دستیار گوگل.

این به این معنی است که ویژگی لنز در نهایت به دستگاه های iOS خواهد رسید، زیرا شما هم اکنون می‌توانید از دستیار گوگل بر روی آیفون خود استفاده کنید.

لنز گوگل شبیه به "Pinterest Lens" است که در فوریه گذشته معرفی شد و لنز با این که از آن الهام گرفته اما تفاوت‌های بسیاری دارد.

به عنوان مثال، "Pinterest Lens" به شما امکان می‌دهد دوربین خود را به سمت یک جفت کفش بگیرید و مدلهای مشابه را مشاهده کنید و ایده‌هایی برای چگونگی استفاده از آنها بدست آورید.

ویژگی "Pinterest" کمتر روی شناسایی یک آیتم دقیق نسبت به موارد مشابه و مرتبط تمرکز دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 843903

وب گردی

وب گردی